Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forslag til transport type fra Kina

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Mar 24
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej
Jeg skal til at købe en større varer fra Kina og kunne derfor godt tænke mig at kunne fjerne import momsen på den. Jeg er moms registreret og importør registreret. Jeg har normalt kun købt mindre små produkter og har derfor bare fået varerne leveret med DDP levering men på denne varer kunne jeg godt tænke mig at få fjernet import momsen og jeg ville derfor spørge hvad andre firmaer bruger af typer levering for import. Ved godt jeg nok burde vide det her i forvejen normalt men har før i tiden kun handlet med DDP
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

En helt almindelig forsendelse med post eller speditør til din firma adresse. Du skal have stillet sikkerhed ved told (koster ikke generelt) og så får du varen ud på adressen med en specifikation på told og importmoms - hvor du bogfører sidstnævnte under egen salgsmoms uden for EU og så samme beløb under din alm købsmoms

DDP er til private - ikke firmaer  det koster dem momsen ekstra og man har ikke en gang fradrag for udgiften til det hvis ikke de er dk momsreg direkte her

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis din leverandør vil bruge DDP er det en indikation for mig på at din levrandør ikke kender til eksport.  Du bør vælge FOB havn / lufthavn.  Hvlken transporttype ( skib, fly eller kurer) vil det afhænge af den ønskede leveringshastighed, volumen og vægt, samt varens beskaffenhed. 

Når du er importør registreret bliver du kun opkrævet for told, momsen betaler du ikke. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
u skal have stillet sikkerhed ved told (koster ikke generelt) og så får du varen ud på adressen med en specifikation på told og importmoms -

Undskyld John men du læser ikke hvad spørger skriver, han er importør registreret så dit svar giver ikke nogen mening.

DDP = Delivery duty paied, det  betyder at sælger står for alle udgifter ved import dvs. Told, moms og indfortoldning omkosninger. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Cookie - John Hannover:
u skal have stillet sikkerhed ved told (koster ikke generelt) og så får du varen ud på adressen med en specifikation på told og importmoms -

Undskyld John men du læser ikke hvad spørger skriver, han er importør registreret så dit svar giver ikke nogen mening.

DDP = Delivery duty paied, det  betyder at sælger står for alle udgifter ved import dvs. Told, moms og indfortoldning omkosninger. 

det gør det skam - han har sikkert alt på plads med toldsikkerhed - men han skal IKKE bruge DDP får han har IKKE fradrag for den moms de jo så har lagt i prisen - DDP kan jeg ikke se fordel ved for momsregistrerede, kun bagdele med at betale en moms, der så ikke en gang er fradrag for som udgift

Det er helt som hvis du får faktura fra en EU leverandør der fakturer dig som momsreg med moms, selv dansk moms via MOSS - Du kan IKKE trække den fra, hverken som moms eller udgift, for du SKAL kræve reverse charge, og betaler du dansk moms til dem, er det frivilligt og uden nogen form for fradrag, med alt jeg ved

Det er stensikkert faldet ved EU, men jeg er meget sikker på det er samme med DDP - det er til private og kun rod for firmaer, så derfor skriver jeg som jeg gør, så han dropper DDP og i stedet får HELT alm forsendelse, som også er det han spørger om - jeg læser det som han vil VÆK fra DDP
Sofu0775:
Jeg har normalt kun købt mindre små produkter og har derfor bare fået varerne leveret med DDP levering men på denne varer kunne jeg godt tænke mig at få fjernet import momsen og jeg ville derfor spørge hvad andre firmaer bruger af typer levering for import. Ved godt jeg nok burde vide det her i forvejen normalt men har før i tiden kun handlet med DDP

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Mar 24
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Igen
Jeg har spurgt ind til hvad prisen ville være for CIF levering, altså hvor de står for fragten til min nærmeste havn og så ville jeg selv skulle stå for tolden af varen og derefter selv at fjerne import momsen. Prisen for CIF til københavn er 2,350 USD og prisen for DDP er på 2,716USD hvilket betyder at stigningen fra CIF altså uden de betaler for told og import moms vs DDP hvor de står for told og import moms kun har en stigning på de ca 15-16%. Kan godt være det er mig der læser det forkert men det virker som om at de kun betaller den 15% told der ville være på mit produkt i dens kategori og så ikke betaler import momsen fordi de så sender vare ntil mit firma uden moms?
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor nu CIF, når du er blevet anbefalet FOB af mig ;-)  lyt til de erfarne folk.  Ved CIF vil du typisk få en overordenlig stor ekstraregning for håndtering i danske havn - Prøv at søg på "fragtfælden " 

Få en pris fra din leverandør FOB havn, få en dansk speditør til at hjemtage godset for dig, det vil være den klar billigste løsning. Kontakt nogle forskellige speditører og bed dem om en "All in pris" på dit gods. Priserne kan variere en del fra speditør til speditør.  Du skal kende dit gods vægt og volumen. 

Når du komtakter speditørerne skal du have fat i følgende afdeling : Søfragt import LCL   

LCL less-than container load = stykgods 

Hilsen

Ravn

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Sofu0775:
ville jeg selv skulle stå for tolden af varen og derefter selv at fjerne import momsen

Det eneste du skal gøre er at lade en speditør eller toldfirma står for indfortoldningen ( du kan ikke selv indfortolde varen). Du skal overhoved ikke tænke på momsen for den bliver ikke opkrævet. Told bliver automatisk opkrævet af SKAT den efterfølgende måned. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Der kommer ikke moms til betaling - men du skal bogføre på konto i dit regnskab for Import varer uden for EU

Så angiver programmet 25% importmoms under din salgsmoms, men helt samme beløb direkte på Købsmoms så det koster intet - forudsat varen er til momspligtigt brug

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)