Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Antal kunder som selvstændig? Og hvad tæller som kunder?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Feb 24
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Min mand arbejder freelance i TV branchen i USA, men bor fast i Danmark (og betaler skat som udenlandsk lønmodtager). Han vil gerne starte hans egen enkeltmandsvirksomhed i Danmark, så han kan trække udgifter (kontor, rejser, udvikling m.m.) fra og ansætte mig (hans ægtefælle) til at administrere virksomheden. Dog er vi i tvivl om hvor mange kunder han skal have på et år, for at Danmark accepterer virksomhedsmodellen, og hvad der tæller som en kunde.

Han har arbejdet freelance for det samme produktionsselskab i mange år (10+), på mange forskellige projekter af forskellig varighed, dog primært på det samme show, men forskellige sæsoner. Han har derfor fået udbetalinger fra det samme firma i mange år, men har aldrig været ansat med kontrakt (kun ‘deal memos’ for en vis periode). Er hvert projekt/show en ‘ny kunde’ eller skal han arbejde for forskellige produktionsselskaber før det tæller (i SKAT’s øjne)? Han har en deal memo til hvert projekt og hans titler og lønninger ændrer sig også løbende.

Udover hans freelance arbejde, så udvikler han også TV-shows og har pt. en kontrakt med et stort produktionsfirma, som repræsenterer showet - men der er selvfølgelig ingen garanti og derfor ingen penge før det bliver solgt. Tæller ‘udvikling af firmaet’ med i hans ‘antal af kunder’ i Danmarks øjne, eller skal der være en reel indkomst før det tæller?

Håber det giver mening - og ellers spørg løs!

Jeg ser frem til jeres svar :)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Få en revisor til at udarbejde spørgsmål til bindende svar hos SKAT - eneste sikre måde her
https://johnhannover.blogspot.com/2018/09/lnmodtager-eller-fakturere-som.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)