Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

KONKURS Behøver en hjælpende ærlig hånd.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Feb 24
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Har virkelig behov for hjælp inden konkurs.
Jeg er ved at skulle begære mit aps konkurs. Jeg er indkaldt til torskegilde og for meget corona rod betyder at mit ellers gode firma jeg har knoklede med i 10 år må lukke.
Det lysner ellers endelig og jeg ønsker derfor at fortsætte i nyt aps og købe aktiverne. Hvornår er det klogest at gøre dette. Før eller efter konkurs. Hvor "lidt" må jeg sælge aktiverne for?
Jeg skylder ikke noget, har fornuftigt plus på min konto men skylder i moms og har et kæmpe rod i regnskabet siden corona hvor min revisor stoppede.
Har lager for ca 250.000.
Hvor lidt må jeg sælge det videre for til et nyt aps? Hvad sker der med de ca 200.000 på min konto. Går de til skat automatisk. pga rigtig mange manglende bilag, for lidt betalt moms osv? Gennemgår skat mine regnskaber og ser dette?
Må jeg betale alle mine udgifter inden konkurs? Indkaldelse til skat er om 3 uger så jeg har ikke så meget tid. Er blevet rådet til at erklære mig konkurs hurtigst muligt.
Please hjælp, kan forstå at rækkefølge og timing er meget vigtig. Har forsøgt at ringe til et par advokater der ikke rigtig "tør" forklare mig hvad der er klogest.



Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 993
Skrevet kl. 00:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du ikke tage en snak med revisor? Det giver næsten mere mening end en advokat. Der er et par herinde, der er flinke til at hjælpe.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan KUN en godkendt revisor rigtigt tage stilling til, En der er vant til omdannelser, men det du gør vil nok ikke lykkes, du får krav om sikkerhed mm i nyt aps + SKAT kan tage dine anparter i pant og hvad ved jeg. Du kommer ikke ud af det hul du er på vej i, ved at grave det dybere eller nye huller

Alt skal vurderes til markedspris og sælges med moms - varer til indkøbspris plus moms dermed osv
Ved konkurs får SKAT oplyst alt og stiller kravene - tages noget ud op til konkursen eller forfordeles nogen, så kan ejer blive personligt ansvarlig 

Du kan undgå bøder og sikkert fængsel, hvis du selvanmelder til skat, det ville jeg have jurist med til og det skal ske inden de selv opdager lunten

 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Feb 24
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 07:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John,
Tak for svar. Det er ikke mig, men min ansatte der køber varelager. Jeg har talt med en kurator advokat der muligvis tager sagen. På ham lød det som om det var en enkel sag. Har han nogen ude i at villede mig?
Jeg ønsker at mit firma køre videre da det endelig er en god forretning.
Er der en mulighed for fængselstraf. Lyder meget skræmmende?
Tilmeldt 21. Feb 24
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 07:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg skylder ikke noget andet end formentlig staten når de dykker ned i mine regnskaber.
Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 07:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det er en træls situation hvor de fleste får "tunnelsyn" og ikke kan overskue hvad der skal ske - derfor er det vigtigt at du får noget hjælp af en der kan se logisk/praktisk på sagen uden de store følelser involveret.

Hvordan er virksomheden registeret, er det i selskabsform (ApS eller A/S) eller er det enkeltmandsvirksomhed?

MetteMarie 2024:

Tak for svar. Det er ikke mig, men min ansatte der køber varelager. Jeg har talt med en kurator advokat der muligvis tager sagen. På ham lød det som om det var en enkel sag. Har han nogen ude i at villede mig?
Jeg ønsker at mit firma køre videre da det endelig er en god forretning.
Er der en mulighed for fængselstraf. Lyder meget skræmmende?

Hvis du sælger til en ansat, der må betragtes som "indviet" så skal det være til markedspris, evt. den pris du har købt lageret for.

MEN - er du sikker på at en konkurs er den rigtige løsning? Umiddelbart siger du at du ikke skylder noget, så hvad skal udløse konkursen?

Hvis du sælger varelager og aktiver ud af selskabet (jeg antager du kører i selskabsform), så er der jo likvider til muligvis at afvikle uden konkurs.

Mht. til din "kurator advokat" så kan han ikke vælge at tage sagen, han kan vælge at repræsentere dig, men hvis selskabet erklæres konkurs så er det skifteretten der udpeger kurator.

Du skriver at du ønsker dit firma skal køre videre, det er ikke muligt hvis du erklærer det konkurs - men hvis det er en god forretning hvorfor så overhovede overveje konkursen?

Men først synes jeg du skal søge rådgivning hos en der ikke er følelsesmæssigt involveret, feks. din revisor.

Held og lykke
/Brian

Tilmeldt 21. Feb 24
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 08:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 993
Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er helt tydeligt at du ikke ved hvad situationen er. 

Få fat i en revisor, få ham til at kigge på det. Du har jo penge på kontoen til at betale ham. Så kan han skabe overblik.

Hvis du skylder en masse, kan du derefter lade det gå konkurs og han kan vejlede dig.

Måske skylder du mindre end du tror. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

prøv at kontakte Early Warning. Gratis hjælp til virksomheder i modgang   
Du skal i alle fald næppe melde dig selv konkurs, for det kræver du sender ca 40 t med som sikkerhed for konkursanmeldelsen, men du skal jo have ryddet op, så ud over linket, bør du betale en bogholder/revisor type for at rydde op

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)