Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål til en ansøgning

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 08:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg ved ikke rigtig om det er det rigtige sted at skrive, men jeg prøver da der jo er mange ledere herinde på den ene eller anden måde. 

Jeg har en bror der blev arbejdsløs tilbage i 2016 efter et firma lukkede ned. Han har været der i 10-12 år, husker ikke præcis. Det er kontor/regnskabsafdeling han var ansat i og han var meget vellidt, mig bekendt. Han søgte selvfølgelig en masse job og i starten kom han til nærmest 2 samtaler om ugen i perioder, men det blev færre og færre og der blev længere og længere tid, efter et års tid så var det måske 1 om måneden, og så døde det ud. Han mistede troen og valgte at stoppe søgningen. Dagpengene stoppede og presset for at søge derfra forsvandt og han blev en gladere person. Han havde økonomien til at klare sig og koblede så ud og har klaret sig uden arbejde siden 2016. Han er ikke meget for at snakke om det, så jeg kender ikke hans økonomiske detaljer, men jeg antager det begynder at blive et problem. Og jeg er sikker på han gerne vil i gang igen, men når man først har været væk så længe så er det jo svært. 

Så derfor mit spørgsmål til jer. Hvordan vil i reagere på en ansøgning hvor vedkommende ikke har lavet noget i snart 8 år? Hvad skal man skrive i CV/ansøgning?

Jeg tænker man skriver noget i stil med at da det ikke lykkedes at finde job med det samme, så valgte han at udnytte den økonomiske mulighed han havde og tage nogle sabbat år i hans bedste leveår (40erne), og har koblet ud mentalt, men nu er klar til at komme i gang igen for fuld styrke. Men jeg er nysgerrig på hvad ville i som leder sige? Når han efter ½ år arbejdsløs var nok til at samtalerne begyndte at forsvinde. Så føler jeg lidt han har opgivet her 8 år efter og føler det kan være lige meget. Og nej jeg får ham ikke til at gå til en masse psykolog hjælp og alt muligt. For jeg er med på at han er en stille type, der nok ikke sprudler ved 1. gangsindtryk, hvilket nok er derfor der var mange samtaler der ikke blev til mere. Men jeg er også sikker på at kommer han først ind og får vist sit værd, så fortryder de ikke. Er det lovligt at tilbyde gratis arbejdskræft en måned for at se en an? Han får jo ikke nogen dagpenge eller anden støtte. 

Men det korte spørgsmål i første omgang, hvad skal man skrive i CV/Ansøgning om de 8 års forløb?

Gode tip tages imod :) 


Fra PC REPARATION I KØBENHAVN
Tilmeldt 7. Apr 23
Indlæg ialt: 31
Fra  PC Service Center Rødovre Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Personligt synes jeg det er en god idé at præsentere det som noget positivt, præcis som du ligger op til. 

Det er egentligt et råd jeg giver i mange sammenhænge, hvis der er en dårlig ting på dit CV, hvis du har lavet lort i en opgave på jobbet, eller fucket op på andre måder. Kom selv at sig det, så har du nemlig også indflydelse på hvordan det bliver leveret og dermed modtaget. Det bliver helt sikkert modtaget bedre 9 / 10 gange. 

PC SERVICE CENTER - EKSPRES REPARATION AF PC & MAC

6 computerværksteder fordelt i København & Nordsjælland Smile

Vi udfører alt indenfor reparation af computer .

Vi tilbyder mac reparation på 1 time.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)