Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dansk Holdingselskab, Amerikansk Driftsselskab? Hvad er skatteforholdene?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Feb 24
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 01:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino.

Jeg er i gang med at starte et tech startup, og derfor har jeg stiftet et Delaware C-corp (via Stripe Atlas), som er standard i industrien.

Jeg tænkte at jeg så ville starte et dansk holdingselskab, e.g. Louis's Holding ApS. Så vidt jeg kan forstå, betaler holdingselskaber ikke skat på salg af dattervirksomhed eller udbytte fra dattervirksomhed, hvis altså de ejer mere end 10% af det.

Mit spørgsmål: Gælder samme skatteregler for holdingselskaber hvis datterselskabet er amerikansk, eller skal datterselskabet være dansk?

På forhånd tak!
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

louistheboss:
Hej Amino.

Jeg er i gang med at starte et tech startup, og derfor har jeg stiftet et Delaware C-corp (via Stripe Atlas), som er standard i industrien.

Jeg tænkte at jeg så ville starte et dansk holdingselskab, e.g. Louis's Holding ApS. Så vidt jeg kan forstå, betaler holdingselskaber ikke skat på salg af dattervirksomhed eller udbytte fra dattervirksomhed, hvis altså de ejer mere end 10% af det.

Mit spørgsmål: Gælder samme skatteregler for holdingselskaber hvis datterselskabet er amerikansk, eller skal datterselskabet være dansk?

På forhånd tak!

Hvis du er skattehjemhørende i Danmark betaler du skat her efter danske regler,

Du skal VIRKELIG søge råd hos et stort revisionshus med masser af revisorer i den dyre klasse der kender problemerne i sameksistensen mellem Dansk og Amerikansk skat. Amerikansk skat er ikke noget at kimse af - gør du ting forkert kan de konfiskere 10% af din globale formue om året hvor du ikke har styr på tingene.

USA og Eritrea er de to eneste lande i verden der operere med global skat oven i dansk skat. Tjener du over ca 100000$/år skal du hvis du er skattepligtig til USA (statsborger/greencardholder) uanset hvor du bor i verden og hvad du betaler i skat skal du betale til USA

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skriver ikke andet end C corp - er det et LLC så er det et skattetransparent selskab i stil med et partenerskab eller I/S og ikke som et ApS og du beskattes - ved drift fra danmark fuldt dansk, og kan skulle rode med dobbeltbeskatningsaftale med USA for at undgå dobbelt


Jeg husker så ikke, om det dansk holding kan være moder for skattetransparent LLC - Mere om dette skattetransparente LLC osv Kvalifikation af LLC registreret i Delaware, USA - info.skat.dk

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Feb 24
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svaret 🙏

Burde opklare at jeg ikke er statsborger, visumholder, eller på nogen måde ansat i USA, har bare brug for et firma der.
Tilmeldt 7. Feb 24
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Et C corp er ikke det samme som et LLC, det minder mere om et A/S. F.eks. er Google, Facebook, og næsten alle store virksomheder C corps.

Så det burde ikke være skattetransparent - det er sin egen enhed, i stil med et ApS eller A/S. Det er mere om moder-datter-reglen (at moderselskab ikke betaler skat igen) også gælder for amerikanske datterselskaber.
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

louistheboss:
Tak for svaret 🙏

Burde opklare at jeg ikke er statsborger, visumholder, eller på nogen måde ansat i USA, har bare brug for et firma der.

Bedste kilde jeg kender er IRS Medic, men gør dig selv tjenesten at sørge nogen der ved hvad det drejer sig om. Det er kompliceret - vi betalte Deloitte for bare at sidde 1½ time med en der kunne det på fingerspidserne.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)