Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Frasalg af aktiviteter med kundeoplysinger

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg sælger software online gennem mit ApS og har omkring 1.000 kunder, primært privatpersoner. Der er tale om software som man betaler for en enkelt gang, ikke abonnementer. Jeg har også en mailing liste med 1,500 personer som downloadet en prøve version. Langt de fleste af disse 2,500 personerne har givet markedsføringssamtykke, så jeg kan sende dem information om opdateringer, kampagner og nye produkter.

Jeg spekulerer på hvordan jeg står hvis jeg en dag gerne vil sælge min forretning. Der er tale om et niche produkt med et globalt marked og det er meget usansynligt at en køber vil være dansk. Så med mindre min virksomhed vokser sig markant større er det næppe en farbar vej at sælge hele selskabet, da en køber formentlig ikke vil være interesseret i at stå med et dansk ApS med alt hvad det indebærer. 

Jeg tænker derfor at der nok nærmere vil være tale om at sælge de relevante aktiviteter fra, men hvordan er det nu lige reglerne er for det ift. GDPR? Jeg tænker nok godt man kan retfærdiggøre at overdrage data om betalende kunder, da køber jo vil overtage en support forpligtigelse og har brug for oplysningerne i den sammenhæng. Men mailing listen (som nok er det mest værdifulde aktiv) er jeg ikke så sikker på?

Er der noget der har kendskab til reglerne på dette område eller ved hvor jeg evt. kan blive klogere?

 

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)