Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget må en rekruttering for en lille virksomhed koste?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Nov 23
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :
I min karriere har jeg indtil nu både været i en meget stor rekrutteringsvirksomhed og i små virksomheder som rekrutteringskonsulent.
Det jeg har oplevet indtil videre er, at rekrutteringer af administrative og salgsmedarbejdere koster alt for mange penge at ansætte via et rekrutteringsbureau, til at mindre virksomheder har lyst til at bruge penge på det (en rekruttering kan sagtens løbe op i minimum 40.000 kr. for en medarbejder). Derudover har jeg selv oplevet, at mange føler det er svært at udregne de omkostninger der kan være i forbindelse med en rekruttering, både i forhold til at skulle få en konkret pris af rekrutteringsbureauer, men også de uforudsete omkostninger der kan være hvis man selv som mindre virksomhed selv forsøger at finde den rette kandidat (f.eks. fejlrekruttering, forgæves jobopslag, marketing af jobopslag som ikke giver den ønskede effekt etc.).

Derfor er mit spørgsmål til jer der har mindre virksomheder: hvor meget ville i være villig til at betale for en rekruttering af en lettere administrativ eller salgsorienteret profil?
Tilmeldt 27. Dec 23
Indlæg ialt: 14
Fra  Nordic Sales Force Skrevet kl. 01:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Bjørn,

Som tommelfingerregel siger man, at en rekruttering koster 10-20% af personens årsløn.

Det passer også meget godt med det, som jeg selv har betalt for at få ekstern hjælp til ansættelse af hhv. en sælger og en administrativ medarbejder.

Nu ansætter vi løbende mange sælgere og har derfor vores egen interne funktion til det og en klar proces. Men hvis man IKKE har det, så er min vurdering, at det nok godt kan svare sig at bruge 50.000 kr. på at få ekstern hjælp.

Vil gerne dele mine egne erfaringer lidt mere præcist, hvis du skriver en privatbesked herinde :-)

Bh.
Daniel
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

BjoernSV:
I min karriere har jeg indtil nu både været i en meget stor rekrutteringsvirksomhed og i små virksomheder som rekrutteringskonsulent.
Det jeg har oplevet indtil videre er, at rekrutteringer af administrative og salgsmedarbejdere koster alt for mange penge at ansætte via et rekrutteringsbureau, til at mindre virksomheder har lyst til at bruge penge på det (en rekruttering kan sagtens løbe op i minimum 40.000 kr. for en medarbejder). Derudover har jeg selv oplevet, at mange føler det er svært at udregne de omkostninger der kan være i forbindelse med en rekruttering, både i forhold til at skulle få en konkret pris af rekrutteringsbureauer, men også de uforudsete omkostninger der kan være hvis man selv som mindre virksomhed selv forsøger at finde den rette kandidat (f.eks. fejlrekruttering, forgæves jobopslag, marketing af jobopslag som ikke giver den ønskede effekt etc.).

Derfor er mit spørgsmål til jer der har mindre virksomheder: hvor meget ville i være villig til at betale for en rekruttering af en lettere administrativ eller salgsorienteret profil?

Det væsentligste er vel nok hvad du skaber af objektiv værdi.

Jeg har været med på begge sider, men finder ofte at konsulenter har virkelig svært ved at bringe værdi i processen andet end med test og pink pong på personer. Jag bliver ofte kontaktet af internationale konsulentfirmaer der tilbyder at finde tekniske medarbejdere, og min erfaring er at hvis det eneste du har er en hammer så ligner alt et søm, og det er ofte svært at se hvad værdien er.

Det er vel sådan at du skal forsøge at finde ud af hvad dine ydelser er værd - hvad dit produkt er. Er det tid, kvalitet eller sikkerhed du sælger!

Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 510
Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Daniel skriver: 1-2 x månedsløn.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)