Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Privat udlæg for depositum

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Oct 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg er i fuld gang med at starte en restaurant op, men står i den situation at jeg endnu ikke har fået en erhvervskonto, men skal indbetale et depositum for lokalet vi skal leje, før at jeg kan underskrive kontrakten. 

Kan jeg betale depositummet privat som et udlæg for ApS, uden at skulle betale skat eller lignende, og så betale pengene tilbage når der er oprettet erhvervskonto? 

Håber I kan hjælpe, da hele restauranten står og falder med dette lokale, og udlejer er meget utålmodig. 

Mvh Lucas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja - Det kan du godt gøre som udlæg. Når det er kort tid er det bare udlæg - kun hvis det bliver i lang tid, skal det være kortfristet lån med rente, men i begge fald kan DU betale og få penge igen uden skat

Personligt ville jeg gerne have alt klart inden, bla.a er det IKKE spor let at få dansk erhvervskonto til en ny restaurant, da det er en branche med en del kedelig fortid skattemæssigt - og mulige kontanter i større mængder. Udlejere er altid enormt travle, men jeg ville forklare du skal have kontoen først. Tror du han faktisk ellers har en anden stående klar med depositum?

Worst case er hvis du opgiver dit ApS - for så kan og må udlejer kun betale depositum tilbage til det AoS der har betalt depositum ind ved dit udlæg - for så er der ikke nogen lige at betale tilbage til

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Oct 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John, 

Tak for svar! 

Jeg kan tydeligt mærke, at det er op ad bakke at få en erhvervskonto til restaurant, og tør derfor heller ikke spå om, hvor lang tid der går.

Udlejer siger at hun vil gå videre i dialog med de andre der også var interesseret i lejemålet, så jeg er lidt nervøs for at det glipper, hvis jeg venter til erhvervskontoen er oprettet. 

Hvis jeg forstår den sidste del af dit svar rigtigt, så vil det sige, at hvis jeg lægger ud for depositum privat, og ikke kan få en erhvervskonto efterfølgende, og derfor må lukke selskabet, så kan jeg ikke få depositum retur?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

lucasgorski:
Hvis jeg forstår den sidste del af dit svar rigtigt, så vil det sige, at hvis jeg lægger ud for depositum privat, og ikke kan få en erhvervskonto efterfølgende, og derfor må lukke selskabet, så kan jeg ikke få depositum retur?


Det vil jo være på vegne af ApS du betaler og lægger ud, og så er der jo kun ApS til at få pengene tilbage. Hvis du så IKKE opretter ApS alligevel, så står det ApS vel med en underskrevet lejekontrakt som det ikke overholder, og så kan det depositum jo være ædt

Hvis du forsætter med dit ApS kan det få depositum retur efter aftalen, men ellers vil det formentlig være tabt

Uden dansk erhvervskonto er restaurant, der ofte skal kunne bruge MP  - og hvor der er kontanter ind at håndtere - vanskelig at drive

Har du fået en økonomikyndig til at sikre, at det materiale du afleverer i banken er top of the pops så banken føler tillid?

vh John Hannoiver

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Oct 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har allerede oprettet ApS i en Holding struktur. Jeg har også fået min revisor samt en bekendt restauratør til at kigge på etablering- og driftbudget, og de siger begge god for det. 

Jeg kan ikke helt gennemskue om det er for risikabelt at lægge ud for det privat, hvis jeg 7-9-13 ikke kan få en erhvervskonto. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

lucasgorski:
Jeg kan ikke helt gennemskue om det er for risikabelt at lægge ud for det privat, hvis jeg 7-9-13 ikke kan få en erhvervskonto


Hvis den manglende erhvervskonto gør, at du ikke kan drive ApS og vil lukke det - så har du de problemer jeg skrev - Dels at dit ApS jo ikke kan overholde lejekontrakten og det kan koste penge og de penge kan koste depositum der jo ikke kan tilbagebetales uden der er en konto

Kan du leve med udenlandsk konto som Revolut  ikke MP direkte, ikke Nets/pbs osv - så kan det lade sig gøre

Er det ikke mest OM du kan drive dit ApS som du planlægger, og kan du IKKE det, så er det ikke godt at betale depositum - resten er op til dig og din risiko villighed - om du vil kræve at vente til du er oppe at kære med konto og alt . eller betale nu via udlæg

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Oct 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for hjælpen, jeg ser om jeg kan få udlejer til at vente lidt endnu. 

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er mange restauranter uden dansk erhvervskonto, så selvom betalingsløsningerne er lidt dyrere end hvad man ser med Nets/PBS/MP, så er det altså ikke nogen hindring.

Held og lykke med foretagendet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

n4s-linux:

Der er mange restauranter uden dansk erhvervskonto, så selvom betalingsløsningerne er lidt dyrere end hvad man ser med Nets/PBS/MP, så er det altså ikke nogen hindring.

Held og lykke med foretagendet.

  det er der nok - men for pokker hvor har de det også svært så - uden at kunne tage direkte MP - og en masse besvær ved bankoverførsler og lønninger til personale der ikke kan køre fra udenlandsk i de fleste systemer osv

Ja held og lykke, men JEG ville ikke have restaurant uden dansk konto - i alle fald slet ikke de små - meget begrænsede gratis versioner af revolut mm

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)