Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsvirkomhed - trække indskud ud

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Risskov
Tilmeldt 22. Mar 13
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har tidligere hørt at man i en enkeltmandsvirksomhed kan trække sit indskud ud af virksomheden - når økonomien er til det selvfølgelig -> skattefrit.

Har det noget på sig? Jeg har efterhånden opbygget noget kapital hvor jeg har varer nok på lager og penge stående til drift, så jeg kunne godt tænke mig at trække mit indskud ud igen, hvis jeg selvfølgelig kan slippe for at blive beskattet af det. Se det som et lån til virksomhedens opstart.

Håber nogen med forstand på dette kan hjælpe mig nærmere. Jeg kan læse lidt forskellige her og der, men ikke nok til at jeg bliver sikker i min sag.

Sådan en de fleste ville kalde for en E-commerce nørd.

Ejer af snotbuster.dk 😃

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bør klart finde en bogholder eller revisor, for du driver virksomhed helt uden den aller mest basale viden om skat i den, og det kan gå helt galt. Der kan være SÅ meget andet du så heller ikke ved

Det du skyder ind og hæver i EMV uden brug af virksommhedskatteordning har ingen betydning for skat overhovedet - du må hæve alle de mio du kan, hvis de er der, det ændrer ikke din skat af overskyd
Start med https://johnhannover.blogspot.com/2022/03/hvad-bestar-virksomhedens-resultat-til.html - men jeg ville ikke råde dig til at være gør det selv - for der er garanteret risiko for masser af fejl

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Risskov
Tilmeldt 22. Mar 13
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Du har sikkert ret - jeg ved ikke alt om skat og moms. Jeg har dog forstået det som at hvis jeg skyder 25.000 kroner i som en startkapital - så kan det anses som et lån. Her læser jeg det som at du henviser til at det bogføres i status og bank (en form for mellemregning) så det loopes uden om de indtægter der skal beskattes efterfølgende. 

Igen, som jeg læser det så henviser du til at at de igen kan trækkes ud hvis man laver det omvendte nummer om man vil. Således det ikke rører ved driften eller de penge som er afsat i driften og skal gå til beskatning, moms og betale regninger m.v.

Jeg har heldigvis flere i mit netværk som kan hjælpe med revisordelen, det var blot for at afklare om indskuddet kunne trækkes ud skattefrit eller ej. Som jeg forstår dit blogindlæg, så kan man godt gøre netop dette. Det skal bare gøres korrekt :-)

Sådan en de fleste ville kalde for en E-commerce nørd.

Ejer af snotbuster.dk 😃

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

ja alle hævninger privat er skattefrie og påvirker ikke skat eller resultat overhovedet i alm EMV - dit indskud skal jo også være korrekt bogført i mellemregning osv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)