Hej skulde have modtaget en faktura i december 2007, men bliver först opmärksom pü de her en gang i januar/februer da jeg modtager det brev med opkrävning fra firmaet xxx med at jeg skylder et belöb plus der gebyr og at det pä gälende firma har sendt en faktura 12 december 07 og 2 rykker den 5. og 11 januar 08. Og at kun faktura er sendt pä brev og rykkerne er sendt pä email.
Hvis skyld er det sä när jeg ikke har modtaget noget fra dem?
Jeg vil gerne betale det pä gälende belöb, men vil ikke betale gebyr fra xxx.
Hvordan stär man rent jurisk, er det min fejl, eller deres fejl?
Jeg ved ikke, hvordan det er juridisk, men du kunne jo prøve at betale den første faktura med det samme, skrive en undskyldende mail til dem og se om ikke de dropper rykkergebyrene... Så har du da den del på det tørre i det mindste :-)
Jeg må ikke betale direkte til firmaet da det er gået igennem et inkasso firma. Men hvordan ligger man da man hverkan har modtaget en faktura på enten brev form eller mail, og inkasso forsat bliver ved med at ind kræve beløbet plus deres tusind kr. oven i?
Kan det virkelig paase at det kan være min skyld at fakturen ikke er betalt til tiden!
Skal man vælge bare at betale de 3895 kr. + 1000 kr. til inkasso, eller hva og så få den sag ud af verden!
Evt. hvad med rent jurisk hvordan står man stillet.
hvis du mener der er en tvist i en inkasso sag skal du fortælle inkasso bureauet dette, så må de ikke køre videre med sagen i første omgang, indtil tvisten er afklaret