Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler om domæner

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 10. Oct 07
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Nogen som kan hjælpe mig med reglerne omkring domænenavne - Har man f.eks. ret til et domænenavn hvis man har registreret sig i cvr-registret med det firmanavn, men altså IKKE købt domænenavnet??

Jeg vil helst ikke uddybe for meget her, men kan kontaktes på mail@fest-for-alle.dk hvis der er brug for uddybninger.

Jeg håber nogen kan hjælpe.

Mvh. Lissi Agermose Fest-for-alle.dk
Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 12:00

Det kommer blandt andet an på hvem der har registreret domænet, om dit firma var registreret før domænet blev købt af den nuværende ejer osv.

Jeg har taget udgangspunkt i at det er .dk domæner du snakker om. 

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 10. Oct 07
Skrevet kl. 12:04

Anders Christensen:

Det kommer blandt andet an på hvem der har registreret domænet, om dit firma var registreret før domænet blev købt af den nuværende ejer osv.

Jeg har taget udgangspunkt i at det er .dk domæner du snakker om. 

Det er mig som har registreret/købt domænet, men firmaet som ønsker domænenavnet har registreret firmaet i oktober sidste år.

Og ja det er et .dk domæne.

Tilmeldt 10. Mar 08
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 12:04
"Alle klare hoveder gentager siden Bacon, at der ikke er anden virkelig erkendelse end den, der hviler på iagttagne kendsgerninger." Bookmaker guide
Tilmeldt 10. Oct 07
Skrevet kl. 12:08

Profit:

Fest-for-alle.dk: Hvad har du selv undersøgt inden ud skrev her? Har du fx kigget på DK Hostmasters site, der henviser til Lov om internetdomæner, der særligt tildeles Danmark

Jeg har ringet til Dk-hostmaster som sendte mig videre til klagenævnet, som ikke kunne hjælpe. Han sagde jeg skulle have fat i en advokat.

Jeg har så været ved gratis retshjælp, som desværre ikke kunne hjælpe mig, jeg har haft kontakt til andre også som desværre heller ikke har vidst det.

Men det er vel egentlig ligegyldigt hvad jeg har gjort før - Nu spørger jeg jer, og håber nogen kan hjælpe mig. Og det kunne du så med et link - det vil jeg kigge på.:)

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Skrevet kl. 12:11

Hvis du har købt domænet efter deres virksomhed er stiftet, så vil du sandsynligvis stå i den sitatuation at du krænker 3. mands rettighed ved at registrere deres firmanavn som domæne. og dermed står de ret godt i en klagesag.

Medmindre der naturligvis er tale om et almindeligt ord, dit familienavn eller tilsvarende. Det er generelt svært at vurdere udfra de givne oplysninger. 

Tilmeldt 10. Mar 08
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 12:12

Det er rart at vide hvad du har fundet ud af, sådan vi ikke spilder tiden på at foreslå det igen.

Vedr. gratis retshjælp, så har de heller ikke kunnet hjælpe mig. En rigtig advokat som tager betaling har været nødvendig når jeg har haft brug for hjælp. 

"Alle klare hoveder gentager siden Bacon, at der ikke er anden virkelig erkendelse end den, der hviler på iagttagne kendsgerninger." Bookmaker guide
Tilmeldt 10. Oct 07
Skrevet kl. 12:12

Anders Christensen:

Hvis du har købt domænet efter deres virksomhed er stiftet, så vil du sandsynligvis stå i den sitatuation at du krænker 3. mands rettighed ved at registrere deres firmanavn som domæne. og dermed står de ret godt i en klagesag.

Medmindre der naturligvis er tale om et almindeligt ord, dit familienavn eller tilsvarende. Det er generelt svært at vurdere udfra de givne oplysninger. 

Jeg driver jo sitet fest-for-alle.dk og har dermed også købt domænet festforalle.dk - og det er sidstnævnte der er problemet.

Tilmeldt 10. Oct 07
Skrevet kl. 12:14

Profit:

Det er rart at vide hvad du har fundet ud af, sådan vi ikke spilder tiden på at foreslå det igen.

Vedr. gratis retshjælp, så har de heller ikke kunnet hjælpe mig. En rigtig advokat som tager betaling har været nødvendig når jeg har haft brug for hjælp. 

Det er selvfølgelig rigtigt Wink

Ja jeg overvejer også lige nu at tage kontakt til en advokat, men ville lige prøve jer først.:)

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Skrevet kl. 12:15

Profit:

Kvaliteten af den gratis retshjælp rundt omkring er også ganske svingende, min erfaring med den her i Århus var direkte håbløs og modstridende med reglerne for 3-4 år siden da jeg spurgte dem til råds omkring en bolig-sag imod en udlejer.

Erhvervssager vil de normalt slet ikke røre, advokaterne skal jo også have noget at leve af. 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)