Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hobbyvirksomhed efter lukket CVR - Dagpenge ..

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Haslev
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 35
Fra  Glaspatch - Kunstmosaik - Mette Enøe Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer.-  Jeg har haft en lystbetonet bibeskæftigelse med CVR nr. ( i 20 år)  Nu er jeg desværre ledig og har lukket mit CVR. Jeg ønsker nu, at køre det som en hobbyvirksomhed  (indkomst mindre end 50.000 kr om året). Med denne model bruger jeg ikke af min ret til supplerende dagpenge og modregnes i dagpenge time for time. Min fagforening vil ikke lige godkende det. Jeg har spurgt skat om bindende svar herpå, men der kan gå 3-6 mdr. før jeg får svar.  - Er der nogen af jer, som har erfaringer på dette område ? Mvh. Mette

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46454
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

For at få dagpenge skal du være 100% til rådighed og her vil de færreste fagforeninger godkende erhvervsmæssig virksomhed oprettet eller drevet som CPR person. Uden deres OK kan du krævesudbetalte dagpenge retur hvis de ser du har drevet noget erherv uanset form

Skat har ikke noget at sige i den sammenhæng så du skal blive enig med a-kassen er bedste råd herfra

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Jun 22
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Haslev
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 35
Fra  Glaspatch - Kunstmosaik - Mette Enøe Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak. Min fagforening vil rette sig efter skats afgørelse, så jeg må være tålmodig  :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46454
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Mette Enøe:

Tak. Min fagforening vil rette sig efter skats afgørelse, så jeg må være tålmodig  :)


sjov beslutning af a kassen - men få det skriftlig så, at hvis du må får PMV (som jeg går ud fra er det skat skal svare på med under 50 t oms) så godkender A kassen dagpenge samtidigt. Det har jeg ikke lige oplevet før, men det kan jo give mening, selvom PMV jo reelt netop er tænkt som opstart til "rigtig" enkeltmands, men få det skriftlig, at de vil godkende dagpenge og PMV
Jeg fatter ikke skat skal være 3 mdr om at genstarte dig uden moms - det er klart al gammel moms skal være redegjort for, men så burde det gå hurtigere når det var 100% på plads

god vind med det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Jeg fatter ikke skat skal være 3 mdr om at genstarte dig uden moms

Det er vel sagsbehandlingstiden for et bindende svar. Iøvrigt enig i at det lyder underligt at SKAT er høres i relation til dagpenge. SKAT administrerer ikke dagpenge og er som udgangspunkt ligeglade med dette i relation til et PMV.  For dem tæller om formalie omkring dette er i orden.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46454
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Lier:

Cookie - John Hannover:
Jeg fatter ikke skat skal være 3 mdr om at genstarte dig uden moms

Det er vel sagsbehandlingstiden for et bindende svar. Iøvrigt enig i at det lyder underligt at SKAT er høres i relation til dagpenge. SKAT administrerer ikke dagpenge og er som udgangspunkt ligeglade med dette i relation til et PMV.  For dem tæller om formalie omkring dette er i orden.

OK men hvad kan dete bindende svar handle om HVIS PMV er OK for a kassen, hvorfor behæves så bindende svar og ikke bare oprettelse af PMV - som vel, selv om der har været moms tidl ikke bør tage 3 mdr når alt er afsluttet korrekt i gamle CVR med moms

Det er nok bare mig der ikke kan se hvad det er skatt skal svare på - hvis det er PMV godkendes af a-kassen?

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)