Jeg kan simpelthen ikke finde et konkret svar nogen steder, så jeg håber en skarp person kan hjælpe mig her!
Kort sagt: Jeg er en enkeltmandsvirksomhed som laver smykker og sælger dem gennem min webshop til hele verden. Det er kun mig i virksomheden og jeg laver måske 2 salg om ugen som skal til eksport, så min virksomhed er ikke af stort omfang. Mine priser er ca. 1000-1500 per salg.
Mit spørgsmål: Skal jeg overhovedet tænke på og gøre brug af e-Eksport/DMS export, og skal jeg virkelig lave eksportangivelser til hvert eneste lille salg jeg laver? Kan jeg ikke bare sælge normalt gennem min webshop, og så sende produktet afsted med PostNord uden at tænke over noget andet? Der kommer selvfølgelig faktura i pakken og jeg udfylder PostNords standard tolddekleration uden på pakken. Men skal jeg udover dette oprettes i diverse systemer og manuelt lave eksportangivelser hver gang jeg sælger noget til lande uden for EU?
Jamen det er det jeg ikke forstår. SKAT skriver på deres hjemmeside: "Du skal angive alle varer, du erhvervsmæssigt udfører af EU's toldområde, på en eksportangivelse." Det må vel betyde at det som standard gælder absolut alle varer? Og man er nødt til at lave disse eksportangivelser i deres system? Eller kan jeg fuldstændig ignorere alt eftersom alle mine salg er på værdi under 7500kr?
Jamen det er det jeg ikke forstår. SKAT skriver på deres hjemmeside: "Du skal angive alle varer, du erhvervsmæssigt udfører af EU's toldområde, på en eksportangivelse." Det må vel betyde at det som standard gælder absolut alle varer? Og man er nødt til at lave disse eksportangivelser i deres system? Eller kan jeg fuldstændig ignorere alt eftersom alle mine salg er på værdi under 7500kr?