Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Eksport til lande uden for EU - eksportangivelse/toldsystemer

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. May 23
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg kan simpelthen ikke finde et konkret svar nogen steder, så jeg håber en skarp person kan hjælpe mig her!

Kort sagt: Jeg er en enkeltmandsvirksomhed som laver smykker og sælger dem gennem min webshop til hele verden. Det er kun mig i virksomheden og jeg laver måske 2 salg om ugen som skal til eksport, så min virksomhed er ikke af stort omfang. Mine priser er ca. 1000-1500 per salg.

Mit spørgsmål: Skal jeg overhovedet tænke på og gøre brug af e-Eksport/DMS export, og skal jeg virkelig lave eksportangivelser til hvert eneste lille salg jeg laver? Kan jeg ikke bare sælge normalt gennem min webshop, og så sende produktet afsted med PostNord uden at tænke over noget andet? Der kommer selvfølgelig faktura i pakken og jeg udfylder PostNords standard tolddekleration uden på pakken. Men skal jeg udover dette oprettes i diverse systemer og manuelt lave eksportangivelser hver gang jeg sælger noget til lande uden for EU?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. May 23
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Jamen det er det jeg ikke forstår. SKAT skriver på deres hjemmeside: "Du skal angive alle varer, du erhvervsmæssigt udfører af EU's toldområde, på en eksportangivelse." Det må vel betyde at det som standard gælder absolut alle varer? Og man er nødt til at lave disse eksportangivelser i deres system? Eller kan jeg fuldstændig ignorere alt eftersom alle mine salg er på værdi under 7500kr?

Ja jeg er både import og eksportregisteret
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

nielsuhp:
Jamen det er det jeg ikke forstår. SKAT skriver på deres hjemmeside: "Du skal angive alle varer, du erhvervsmæssigt udfører af EU's toldområde, på en eksportangivelse." Det må vel betyde at det som standard gælder absolut alle varer? Og man er nødt til at lave disse eksportangivelser i deres system? Eller kan jeg fuldstændig ignorere alt eftersom alle mine salg er på værdi under 7500kr?

Ja jeg er både import og eksportregisteret

jeg kan kun sige Ravn plejer at have godt fat i det - evt svar ham i den tråd du fik link til  - mener de 7500 kr er med her (sammen med en vægt grænse) F.A.35.1.5 Lettelser af angivelses- og procedureregler vedrørende udførsel af varer - Skat.dk 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. May 23
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Ok tusind tak for hjælpen, jeg har skrevet til Ravn også og venter svar, tak!

Vh Niels
Tilmeldt 13. Oct 22
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Fandt du nogensinde ud af det? Har skrevet en PB også

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er det du vil vide?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)