Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvangivelse / Oplysningsskema - hvordan anvendes tidligere års underskud i årets overskud under "Ultimo underskud"?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jan 12
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, håber der er en ekspert i Selvangivelse / Oplysningsskema der kan hjælpe her.

Der har været et underskud på -50.000kr fra forrige år og nu er der et positivt resultat og skattepligtig indkomst.

Felt 076 Skattepligtig indkomst før fordeling af underskud: 100.000kr.

Hvordan fordeles den skattepligtige indkomst på 100.000kr med tidligere års underskud under Ultimo underskud på selvangivelsen?

Det som er interessant er felterne fra "anvendte egne underskud fra tidligere år" til og med "Ultimo restunderskud".

Ser frem til at høre hvordan andre håndtere denne del eller hvis der er en ekspert i selvangivelse / oplysningsskema som kender til Ultimo underskud?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

går ud fra det  er korrekt angivet tidl år som underskud/underskudsregister og så bør denne klare resten extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://skat.dk/getfile.aspx?id=146871&type=pdf   (lang load tid)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jan 12
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar og link. Det er korrekt angivet med underskudsregister og øvrige opstillinger. Udfordringen er man får lov at betale selskabsskat, på trods af man sidder med et underskud fra tidligere år som burde kunne anvendes og nedbringes i Ultimo underskud. Betaler gerne for 1 time assistance til at komme i mål med det :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

God ide med hjælp. Jeg har ikke den type service men tidl års underskud trækkes fra årest. Underskud så du kun betale selskabsskat af overskud modregnet tild år

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Håndtering af tidligere års underskud starter nødvendigvis i årsrapporten hvor der meget vel fra året før kan stå et tilgodehavende som udlignes, så jeg kunne godt være bekymret for at du er hoppet lidt hurtigt til oplysningsskemaet. Jeg prøver at sende dig en privat besked med mulig kontakt til revisor. vh Steffen

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)