Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af returtøj?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Jun 22
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg vil lige høre om der er bestemte regler ift. videresalg af restlager-tøj fra udgåede kollektioner og returneringer, som jeg skal være opmærksom på, hvis jeg starter en fysisk butik med salg af sådanne varer?

Jeg har adgang til tøj der er blevet solgt og returneret på fx Zalando, derefter sælger Zalando disse varer i store mængder, fx 50 kg random tøj. Det vil jeg købe og sælge videre i en fysisk butik. Det er som regel ikke brugt tøj, men nyt tøj som er blevet prøvet på og sendt retur.

Her tænker jeg på varer i kategorien tøj og sko med mærker som fx Calvin Klein, Ralph Lauren, Tommy, osv.. 

Er det lovligt? Er der nogle begrænsninger?

Bedste hilsner

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er lovligt og der er ikke begrænsinger på mærkevarer købt legalt i EU. Går ud fra du køber med helt alm købsmoms også

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Jun 22
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det bliver købt fra Tyskland. Nogle udfordninger med det?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

AlexHansen89:

Det bliver købt fra Tyskland. Nogle udfordninger med det?

Det bør der ikke være nej - inden for EU er der ikke paralelimport regler mm

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

AlexHansen89:

Det bliver købt fra Tyskland. Nogle udfordninger med det?

Det bør der ikke være nej - inden for EU er der ikke paralelimport regler mm

vh John Hannover

Jeg ser ikke problemer på den måde du nævner, men der kan være regler mod parallelimport indenfor EU hvis et firma sælger gennem egne salgsselskaber.

Jeg kan ikke tro at der er problemer med partivarer, du må bare ikke sælge det som nyt!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

BroncofanDK:

Jeg ser ikke problemer på den måde du nævner, men der kan være regler mod parallelimport indenfor EU hvis et firma sælger gennem egne salgsselskaber.

Jeg kan ikke tro at der er problemer med partivarer, du må bare ikke sælge det som nyt!


Parallelimport er vel, at man ikke uden en mærkevareindhavers tilladelse må importere mærkevaren fra uden for EU. Det omfatter mærkevaren, uanset det er sidste års kollektion eller andet - når der er tale om nye varer - uanset gamle eller varer kommet retur eller partivarer. Nyt er nyt uanset det har været længe på lager eller kommet retur osv også som partivare absolut

Om jeg forstår det, er det ikke brugt tøj men nyt returtøj - men det kan være galt - Er det nyt så må vil det være parallelimport. Egentlig brugte varer kan givet falde uden for - men jeg ser det ikke helt som det her. Problemet vil være, at mærkevaren jo virker opmærksom på det her, og hvis denne så vil køre sag om parallelimport, så har de ofte LAAAANGT flere penge at slås med, end en lille nystartet importør - så man skal holde tungen lige i munden

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

BroncofanDK:

Jeg ser ikke problemer på den måde du nævner, men der kan være regler mod parallelimport indenfor EU hvis et firma sælger gennem egne salgsselskaber.

Jeg kan ikke tro at der er problemer med partivarer, du må bare ikke sælge det som nyt!


Parallelimport er vel, at man ikke uden en mærkevareindhavers tilladelse må importere mærkevaren fra uden for EU. Det omfatter mærkevaren, uanset det er sidste års kollektion eller andet - når der er tale om nye varer - uanset gamle eller varer kommet retur eller partivarer. Nyt er nyt uanset det har været længe på lager eller kommet retur osv også som partivare absolut

Om jeg forstår det, er det ikke brugt tøj men nyt returtøj - men det kan være galt - Er det nyt så må vil det være parallelimport. Egentlig brugte varer kan givet falde uden for - men jeg ser det ikke helt som det her. Problemet vil være, at mærkevaren jo virker opmærksom på det her, og hvis denne så vil køre sag om parallelimport, så har de ofte LAAAANGT flere penge at slås med, end en lille nystartet importør - så man skal holde tungen lige i munden

vh John Hannover

Lovgivningen om dette er bl.a. grunden til at VW kunne stoppe reeksporten til Tyskland af nye biler solgt til Danmark med stor rabat ved at fyre alle forhandlere og overtage selv.

Når det er solgt via forhandler er der ikke problemer da det er ulovligt at blande sig - som eks B&O har haft mange sager om

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

BroncofanDK:

Når det er solgt via forhandler er der ikke problemer da det er ulovligt at blande sig - som eks B&O har haft mange sager om

Ja hvis det er mærkevarens officielle forhandler der sælger er det jo dens ret - men den ligger ofte hos Europæiske mærkevare ejere, og så må deres forhandlere i asien ikke bare sælge til Europa uden mærkevare ejers tilladelse

Jeg kan ikke vide om det  er mærkevareejeren men det er en branche jeg kender meget godt, og jeg kender ikke mærkevareindehavere der handler på den måde fra asien til europa


AlexHansen89:
Jeg har adgang til tøj der er blevet solgt og returneret på fx Zalando, derefter sælger Zalando disse varer i store mængder, fx 50 kg random tøj. Det vil jeg købe og sælge videre i en fysisk butik.


Bare trådstarter kender risiko er alt godt med mig - jeg ved bare det KAN ende meget dyrt hvis man træder galt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)