Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sende regning som lukket virksomhed

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Skibby
Tilmeldt 5. Feb 13
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Min virksomhed er gået konkurs og mit CVR er lukket, men en kunde skylder mig stadig penge. Hvilke muligheder har jeg for at få mine penge? Tak. 

Tilmeldt 27. Jun 22
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke dine penge. Det er konkursboets penge.

Det er derfor noget du bør informere kurator om, så virksomhedens kreditorer kan få deres penge.

Fra Skibby
Tilmeldt 5. Feb 13
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en enkeltmandsvirksomhed, så måske konkurs ikke er det rette udtryk. Der er intet konkursbo eller kreditorer. Blot mig, der har udført en service, som jeg nu ikke kan sende faktura på uden cvr. 

Tilmeldt 27. Jun 22
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Så må du genåbne din enkeltmandsvirksomhed så du kan sende en faktura med moms.

Fra Skibby
Tilmeldt 5. Feb 13
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke muligt at genstarte CVR lige nu. Deraf mit spørgsmål om, hvordan og hvis jeg kan gøre det på anden vis. Vedkommende skylder stadig penge, selvom virksomheden lukkede, så jeg tænker, det må være muligt stadig at inddrive beløbet. Tak😊

Tilmeldt 27. Jun 22
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har drevet momsregistreret virksomhed kan du som udgangspunkt ikke bare lukke virksomheden og forsætte den momspligtige aktivitet.

Du bør nok beskrive din situation bedre hvor du får beskrivet alle relevante ting.

Hvornår har du lukket din enkeltmandsvirksomhed?

Hvor meget har du omsat for?

Hvornår er arbejdet udført?

Hvor mange penge drejer det sig om?

Hvorfor kan du ikke genåbne cvr?

Fra Skibby
Tilmeldt 5. Feb 13
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Skat afmeldte virksomheden ultimo november grundet en regnskabsfejl fra revisor tilbage fra 2019. Denne fejl gjorde, jeg pludselig havde 14 dage til at betale et meget højt beløb, jeg ikke havde penge til. Derfor afmeldte skat virksomheden.  Denne regning fra skat skal betales, inden jeg kan genåbne cvr. Arbejdet blev udført før og under lukningen. Ironien er, at får jeg beløbet fra kunden, kan jeg betale skat og genåbne cvr. 

Tilmeldt 27. Jun 22
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ulovligt at tilbagedatere en faktura. Datoen skal være den dag den udskrives og sendes til kunden. Og momsen skal afregnes i den rigtige momsperiode efter fakturadato, så din eneste mulighed er at tale med skat.

Det kan være en god idé at lade en revisor stå for kommunikation med skat, så der ikke sker misforståelser.

Forældelsesfristen for at sende en faktura er 3 år fra den dato hvor du afsluttede arbejdet.

Fra Skibby
Tilmeldt 5. Feb 13
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok tusind tak for svaret og din tid, Karsten😊

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Rettelse: Jeg ser først nu Karstens grundige nuancer. Sorry.

Ikke rigtig nogen.
Det er jo kurator, som skal opkræve din virksomheds tilgodehavende, som så skal indregnes i kreditorernes dividende.

Hans

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)