Jeg har en ide angående et nyt "designer" produkt, og kunne godt tænke mig at se den, på en sådan måde at den kan ses fra alle vinkler. Jeg skal derfor kunne tegne den i dimensioner og se den fra alle sider, altså kunne navigere rundt om produktet. (3d?)
Men hvilket program kan klare dette? Gerne freeware, men vil da også gerne hører hvad de proff bruger.
Produktet er ikke særlig avanceret, hvorfor jeg godt selv vil gå i krig med at kunne se det visuelt, en model.
Jeg har prøvet google, men svært og søge når man ikke rigtig kan formulere hvad det er man søger, i hvert fald ikke indenfor for fagudtrykkene, derfor håber jeg der er nogle der kan hjælpe mig herinde. Jeg går da ud fra der er flere der har skulle udvikle en ide de har haft oppe i hovedet, til et produkt.
Hej.. Jeg ved deres findes programmer til den slags, men jeg tror desværre ikke du slipper gratis! Kan ikke lige huske navnet..
Du kan også få lavet en prototype af din idé. Det findes der folk til. De kalder sig selv prototypemagere! Jeg tror egentlig ikke det er specielt dyrt at få lavet en enkelt prototype..
Ja jeg er også sikker på der findes sådanne programmer, har for et par år tilbage arbejdet med et program hvor man kunne designe sådanne ting og så sende det til CNC fræsning. Det er dog meget lang tid siden, og det program var mere teknisk, og ikke så meget til at se designet.
Ja, programmerne er nok ikke gratis, men jeg er selvfølgelig også villig til at betale hvis jeg finder det rette program. Det kan jo bruges til flere projekter.
Og angående med at få lavet prototypen af en proff, jeg ønsker også selv at lære noget af denne proces så jeg kan udvikle mine kompetencer :)
Ja, du kan tegne produktet i 3D i diverseCAD-programmer, og så sende en 3D-fil til et firma som kan "printe" emnet fysisk. Der findes flere forskellige metoder til dette, og de er ikke så dyre mere.
Autocad er et rigtig godt program, til at visualisere din idé. Det kan samtidig arbejde sammen med CNC styring ved hjælp af plugins. Du kan også få konventere det til 3D. Du skal tage og slippe de penge det koster for at et firma gør det for dig, programmet er ikke gratis og det er alt for indviklet at sætte sig ind i.
Tusinde tak for svaret. Det var lige det jeg kunne bruge. Har fået hentet Rhino, og fået snuset til det en 30min tid. Puha der er godt nok mange funktioner osv. Det skal ikke være kendte for at være bruger venligt :P Men godt jeg har ferie, så kan jeg få sat mig lidt ind i det hele.
Hvis der er interesse for det kan jeg jo lige lave en update om en uges tid hvordan det går.
Autocad må jeg kigge på hvis det andet går helt galt.