Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af privat/erhvervsejendom - bedste måde?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Aug 12
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 08:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Halløj,

Jeg har længe ledt efter nyt erhvervsmål og samtidig ledt efter ny privatbolig. I dag ejer jeg et ganske almindeligt hus og har et erhvervslejemål. 

Har mulighedfor at købe en blandet ejendom (50/50) som ligger i erhvervszone med ca. 4000kvm grund. Det består af en Garage/lokale (erhverv) på ca. 100kvm og så boligdel på 100kvm i grundplan (198kvm i alt da det er med 1. sal). 

Jeg tror dog ikke jeg vil bo i huset selv, for evigt, men det kunne hjælpe mig indenfor det private, da jeg ikke har lyst til at sætte mit eget hus til salg, hvis der ikke kommer noget potentielt interessant til salg samtidig og jeg derfor ville stå uden privatbolig, såfremt mit eget blev solgt, og samtidigt - lige omvendt - er det svært at skulle til at sælge sit eget hus først, såfremt der kom noget spændende til salg, da de bliver solgt meget hurtigt og jeg så måske ikke ville kunne sælge mit eget hurtigt nok. 

Jeg kender ham der har ejendommen til salg (det er ikke offentligt til salg) og han vil gerne lave en betinget købsaftale på mit eget bliver solgt først også. Planen er så jeg skal bruge ca. 1500kvm af grunden til mit erhverv, samt garagen/erhvervsdelen og så selv bo i boligdelen, indtil jeg finder et hus jeg selv vil bo i. 

Når jeg så finder et hus til mig selv, så beholder jeg naturligvis dette og lejer så boligdelen (enten til andre eller mit firma). 

Jeg driver i dag en enkeltmands med VSO ordning, men er åben for at skifte selskabsform hvis det skulle give bedre mening, med dette setup. 

Umiddelbart tænker jeg selv, det giver bedst mening at købe det rent privat og så modtage leje fra min virksomhed for virksomhedsdelen? Hvor meget må jeg kræve/betale i leje til mig selv? Og hvad så den dag jeg skal købe ny privatbolig til mig selv? 

Huset jeg kigger på koster 2,4 og kunne nok godt bruge 500k på at sætte det i stand samt indrette det til mit erhverv (primært udendørs). Mit eget nuværende hus er vurderet til 2,2 med en friværdi på 7-800k. 

Virksomheden har omkring 1m at lægge i det, såfremt dette skulle hjælpe på noget.  

Min revisor bliver naturligvis konsulteret, men ville gerne høre jeres bud også. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Gå til revisor - VSO kan være fint  men du kan ikke leje fra privat ejet ejendom til din virksomhed med fordel, uanset selskabsform - da udleje til erhverv er 100% skattepligtig uden bundfradrag så det går lige op næsten, så du kan alene få fradrag for skatterne på de m2 de svarer til
Du skal endeligt heller ikke bo som hovedaktionær i hus ejet af et ApS - skattekravet til lejen er MEGET højt, så svaret KAN være - skæg for sig og snot for sig - to steder men - betale for meget mere konkret rådgivning

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)