Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Drive virksomhed I EU, men sælge fra US leverandør til US kunder

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Mar 23
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej jeg har nogle få spørgsmål. Jeg vil gerne lave noget high ticket dropshipping. Det går egentligt ud på at sælge high ticket (Dyre produkter), til kunder. Jeg vil sælge specifikt til USA. Dog pga. deres regler og love, så vil jeg helst sælge herfra Danmark, fordi jeg ikke vil risikere en "lawsuit", hvis min firma (LLC) befandt sig i amerika. Jeg vil derfor åbne en cvr, og sælge fra USA Leverandør til USA.
Jeg håber det ikke er forvirrende.

Jeg har disse spørgsmål:

Hvordan virker vat og moms hvis CVR befinder sig i EU, og man sælger fra USA til USA?

Er USA leverandører tilbøjelige til at arbejde med Europæiske firmaer?

Jeg er super taknemmelig for alt svar.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Mohammad123:
Hej jeg har nogle få spørgsmål. Jeg vil gerne lave noget high ticket dropshipping. Det går egentligt ud på at sælge high ticket (Dyre produkter), til kunder. Jeg vil sælge specifikt til USA. Dog pga. deres regler og love, så vil jeg helst sælge herfra Danmark, fordi jeg ikke vil risikere en "lawsuit", hvis min firma (LLC) befandt sig i amerika. Jeg vil derfor åbne en cvr, og sælge fra USA Leverandør til USA.
Jeg håber det ikke er forvirrende.

Jeg har disse spørgsmål:

Hvordan virker vat og moms hvis CVR befinder sig i EU, og man sælger fra USA til USA?

Er USA leverandører tilbøjelige til at arbejde med Europæiske firmaer?

Jeg er super taknemmelig for alt svar.

du skal stifte virksomhed i USA (inc/ilc) for at kunne gøre det du vil - det andet er ikke lovligt. Det ville jo være som at en fra USA solgte fra danmark til danmark uden momsregistrering, og den går jo ikke
Ingen leverandør i USA må dropshippe til USA uden enten selv at fakturere med local VAT - og så ryger ide med dropshipping
Du er klar over, at der er tonsvis af den type firmaer i USA som leverer direkte og kan håndterer returvarer med ofte 40% retur% og uden et fordyrende dropship mellemled?

god vind i alle fald, du skal stifte firma derovre

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Mar 23
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for svaret. Jeg sætter virkelig pris på det! Jeg havde også tænkt noget i retning af LLC. Heldigvis har jeg undersøgt LLC, deres regler og staterne. Jeg tænker delaware vil være fint. Jeg kan så sætte LLC op via et service som kan klare det hurtigt og for EIN og Bankkonto, så har jeg også fundet nogle services og banke som kan sættes op herfra Danmark. 

Mvh, Mohammad Jomeh.

Tilmeldt 18. Mar 23
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Og ift. til det med firmaer. Jeg er klar over at at der er tonsvis af den type firmaer i USA. Prisen for produkterne kommer til at koste det samme som alle andre firmaer. Jeg kommer evt. til at lukke leverandører ("Close suppliers" på englesk), som er villig til at at give noget antal tilbud for at promovere og sælge deres produkt på min hjemmeside.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Mohammad123:

Tusind tak for svaret. Jeg sætter virkelig pris på det! Jeg havde også tænkt noget i retning af LLC. Heldigvis har jeg undersøgt LLC, deres regler og staterne. Jeg tænker delaware vil være fint. Jeg kan så sætte LLC op via et service som kan klare det hurtigt og for EIN og Bankkonto, så har jeg også fundet nogle services og banke som kan sættes op herfra Danmark. 

Mvh, Mohammad Jomeh.

ja lyder som fremkommelig løsning bestemt - det svære er så nok også mest salget, for der er altså MEGET af den slags og topkonkurrence mm og returvarer osv - men ja det er en vej frem. 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Mohammad123:
Og ift. til det med firmaer. Jeg er klar over at at der er tonsvis af den type firmaer i USA. Prisen for produkterne kommer til at koste det samme som alle andre firmaer. Jeg kommer evt. til at lukke leverandører ("Close suppliers" på englesk), som er villig til at at give noget antal tilbud for at promovere og sælge deres produkt på min hjemmeside.

jep - men kender en del der har forsøgt og indset, at det var noget vanskeligt at konkurrere med mio amerikanere som bor der og har langt lettere kontakter og lettere ved at drive virksomheden. 
Generelt gælder, at man skal plukke lavthængende frugter som selvstændig (kan man ikke bygge det op i DK eller EU, så er det 30 gange vanskeligere længere borte), og det du vil plukke, er ikke lavthængende for at være ærlig, men - go for it

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Mar 23
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Tusind tak for feedback! Jeg er meget glad høre din perspektiv om det her. Der er nemlig mange der har forsøgt, men heldigvis har jeg en kursus, som kan hjælpe med alt fra at sætte virksomhed op, alt omkring virksomhedens økonomi, finde sin marked, lukke leverandører, marketing og få sine første salg. Med det sagt, så vil jeg bare klø på og arbejde på at få de bedste resultater og lære så meget som jeg kan.
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)