Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Helt forskellige speedtest resultater på to ens hjemmesider...?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Hillerød
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 05:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har en hjemmeside, som ifølge flere forskellige speedtests kører rigtig godt. Men den er virkelig langsom, når man besøger den...

Derfor tog jeg en kopi af sitet og lagde det op på et andet domæne på et andet webhotel. Og det kører markant hurtigere, når man besøger det site.

Men i alle speedtests (ud over Lighthouse i Chrome), der er der en hel masse galt med kopien; f.eks. "ressourcer til blokering af gengivelse", "lazy loading på den største udfyldning af billedindhold", "manglende cachepolitik på statiske aktiver" og meget andet.

Ting, som jo også burde være et problem på originalsiden, hvis de virkelig er et problem...? Men på originalsiden, der er alle tests bare super glade - selvom den i virkeligheden er rigtig langsom.
(KUN ved at gå i Chrome, taste F12 og gå under Lighthouse kan jeg få et andet resultat. Den kan godt se, at det nye site er hurtigere. Alle andre tests, jeg har prøvet, de brokker sig over en masse ting på kopien.)

Jeg vil jo vældig gerne have hjemmesiden over på et hurtigere webhotel. Men jeg er lidt bange for at smadre en rigtig god ranking på Google, fordi jeg pludselig ligger elendigt i speedtests...

Er der nogen, der kan komme med nogle kloge ord?
Hvordan kan der være så stor forskel på tests og virkeligheden? Er det fordi, der er lang historik (20 år og mange besøgende) på det originale domæne?

(Det rigtige site ligger på altomhobby.dk, og kopien ligger på krearier.dk, hvis nogen gerne vil kigge på speedtest resultater.)

:o)     Rie

Tilmeldt 27. Jun 22
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er mange faktorer der spiller ind og det handler sikkert om at du skal benytte plugins der passer til serveren og justere indstillingerne for webhotellet korrekt. Her tænker jeg på php version, php setting, cache m.m.. Hjemmesidens alder og historik har ingen betydning.

Det lyder ikke som en opgave du kan klare selv da det kræver en del teknisk viden. Det er ofte ikke en tidkrævende opgave men timeprisen kan være høj for denne type arbejde.

https://kim-tetzlaff.dk/hastighedsoptimering kan sikker hjælpe dig til en rimelig pris.

Alternativt kan du prøve at spørge Lukas fra https://hosting4real.net/ som leverer hosting i god kvalitet og han har tidligere været flink til at hjælpe nye kunder med flytning og konfiguration, så deres hjemmeside afvikles optimalt. Hvis det stadig er noget han gør uden at sende en stor regning, vil det sikkert være en god og billig løsning på dit problem.

(Jeg har ingen relationer til ovenstående)

Fra Horsens
Tilmeldt 18. Dec 10
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rie

Fik du løst dit problem? Hvilket overvejer du at webhotel flytter du til?

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1291
Fra  Conseo Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Rie

Lige en vigtig ting først? Er du OBS på at du har sat noindex på altomhobby.dk?

Tilbage til hastigheden. Har ikke lavet en fyldestgørende undersøgelse, men lavet et par simple loadtest, hvor begge domæner gav nogenlunde samme resultat. Der kan være stor forskel på opsætningen af server, alt efter hvilke webhotel du bruger?

Du kan heller ikke altid regne med den visuelle loadtid du selv ser, når du loader siden i din browser.

Men eftersom du kører på WordPress, så er der forskellige muligheder, og alt efter hvor teknisk stærk du selv er, så kan du gøre lidt selv? Alternativ er at kontakte en ekspert på det område, som nævnt i en tidligere kommentar.

Har du mod på et lave nogle optimeringer selv, så sig til, så vil jeg godt komme med nogle bud på det.

Hilsen Lars

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ofte vil man når man flytter en kopi over på en anden server opleve at den køre hurtigere. Dette har meget at gøre med den server man flytter over på, men selv hvis man flytter fra en server til en anden der ligner, vil man kunne opleve en forbedring. Så man kan ikke sige bare ved et skift at en server er bedre end en anden, da der sker nogle processer i den forbindelse som gør siden hurtigere på serverniveau.

Når det så er sagt, så vil det også være gældende at ikke alle optimeringer flytter med over, det kan være plugin der er brugt ikke må køre på den nye server, fx at domænet ikke er tilladt lige med det plugin fordi det kun er til et domæne. Det kan også være selve webhotellet der har plugins som kun kan køre på deres server, eller at deres server faktisk optimerede nogle ting. Og til sidst hvis du har cloudflare, skal du huske at det nye domæne eller der hvor du flyttede hen, ikke automatisk får de optimeringer.

Dernæst. Ny server eller webhotel, har ikke den store indflydelse på frontend optimeringerne, som reelt er det fx Google Pagespeed Insights tester. Langt de fleste servere kan nemlig godt serverer statiske filer ret hurtigt, så der vil man ikke mærke den store forskel. Der hvor man vil kunne mærke en forskel er på sider og kald som ikke kan caches, fx checkud flow på en shop, quickcart etc. Der skal noget andet til at speede de ting op, ofte er det en oprydning der skal til.

Når du besøger siden, er du så logget ind eller logget ud? for det har nemlig også indflydelse på hvor hurtig siden er. er du logget ind vil du ikke ramme en cachet udgave af siden, hvorfor den typisk vil blive omkring .5 til 1.5 sekunder langsommere. 

Umiddelbart er der lige nu ikke nogen forskel på hastigheden på de to sider, så mon ikke du har løst det. Men som du nok kan høre er der mange grunde og mange ting man lige skal tage højde for når man tester sin hjemmeside. For at se hvilket webhotel der er det bedste, skal du dog udfører nogle andre tests end det du kan med almindelige frontend testere. Og det er lidt mere teknisk. Dog kan du installerer plugins som der kan vise dig lidt om hastigheden på fx server og database. fx Query Monitor som viser dig forskellige data. 

Det var lige en hurtig en her på vejen, så lige dit indlæg.

Har du fået det løst er det dejligt :)

God dag :)

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Farsø
Tilmeldt 25. Dec 11
Indlæg ialt: 8
Fra  Bioovn - Brændeovn med vandtank Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

En anden host, med frisk database, kan meget vel give bedre resultater, men du skal huske at teste hastigheden i praksis uden alt muligt hø, der kan “farve resultaterne”.

Her kan jeg lun anbefale at køre tests med FIOS og nærmeste serber via Webpagetest.org.

Der får du et resultat uden browsercache, og bagefter med. Det giver et super godt indtryk af, hvad en førstegangsbesøgende på domænet vil opleve.

Og der er masser af data, at pille i

Fra Hillerød
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 08:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Hvor er det sødt af jer at komme med så mange kloge ord!!    Big Smile

Mit spørgsmål går mest på, hvordan webhotel 1 kan have langsom loadtid og god testtid, mens webhotel 2 har hurtig loadtid og dårlig testtid. Jeg forstår ikke helt, hvorfor det krydser på den måde; hvorfor testresultaterne ikke følger den hastighed, besøgende reelt oplever.

Men jeg har rykket sitet over på det nye webhotel, hvor sitet opleves hurtigere af brugerne (jeg kom frem til, at besøgende kommer først; så må Google selv ligge og rode med testresultaterne) - og det ser ud til, at testresultaterne er meget bedre nu.

Lars Bachmann:

Hej Rie

Lige en vigtig ting først? Er du OBS på at du har sat noindex på altomhobby.dk?

ARGH!!! Tak, Lars!!
Den havde jeg misset midt i alt flytterodet! Det er fikset nu. TAK!

Jeg vil meget gerne takke ja til tips til at få sitet til at køre hurtigere.
Jeg har tidligere haft en ekspert til at optimere det, men er der mere at pille ved, så ville det være fedt!   Smile
(Jeg er rimelig teknisk, så bare hit me! Om ikke andet kan jeg google mig frem til detaljerne, hvis noget går hen over mit hoved.  Wink )

Smile   Rie

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)