Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Slut med den danske krone i udlandet

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 08:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 4 person

Hvorfor i alverden skulle man også tage danske kromer med i kontanter til udlandet?  Generalt er veksenkursen mega dårlig for kroner danske kroner i udlandet. 

Danskernes foragelse skyldes nok mere, at nu kan de ikke bruge deres sorte penge. 

   

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Det er jo ikke nationalbanken der banner? Det er en kombi af, at de udenlandske kan have svært ved at veksle tilbage - da det jo netop er sådan hvidvask let laves - så hvidvask loven gør det svært og så det - at vi er en meget lille valuta i det store Euro land - andre små valutaer har samme problem

Jeg kan dog slet ikke se hvorfor man skulle tage kontanter - danske med - De kan ikke betales med direkte ret mange steder (og de steder de kan tager de dem også) men normalt vil man vel enten veksle til det land man besøgers valuta - eller snarere, tage kreditkort med til at betale med 
Det gælder alle små valutaer i verden, at banker siger pænt nej i mange fald, og det er jo alene det advarslen går på, det er ikke nationalbankender banner noget men kombi  lille bitte valuta og hvidvask regler
Jeg tror ikke jeg havde danske kontanter med til udlandet de sidste 20 år jeg rejste i asien. Ingen banker ville have dem - så den advarsel havde været aktuel allerede for 15 år siden ved rejser langt bort.

I grænselandet Skåne og Nordtyskland - kan man givet stadigt sågar betale med danske kontanter

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ravn:
Danskernes foragelse skyldes nok mere, at nu kan de ikke bruge deres sorte penge. 

Ikke helt korrekt.

Jeg kender flere, der er VOKSNE, de anvender kun kontanter!. De hæver pension eller andet hver den første i måneden. Sorte penge?.

Om de samler sammen derefter ved jeg ikke, men det er jo beskattede midler. SÅH.

Og kontanter skal fortsætte. Jeg har været på besøg i et andet EU-land. Der stod på flere forretninger: "NUR BAR" eller på dansk kun kontanter.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 4 person

Jeg tror du taler på vejne af en meget lille og svindende befolkningsgruppe. De kan da bare få noget af pensionen udbetalt i Euro - det vil antage at sedelautomater også kan det det meget mørke jylland hvor du åbenbart bor.  Iøvrigt en tåbelig ide at ligge inde med hele ens pension i kontanter. 

For langt hovedparten af danskere handler det snarre om sorte penge eller hvidvaskning.  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Pythonrap:
Og kontanter skal fortsætte. Jeg har været på besøg i et andet EU-land. Der stod på flere forretninger: "NUR BAR" eller på dansk kun kontanter.

for min skyld kan kontanter forsvinde - og gamle (jeg er selv snart 73) kan generelt let følge med men - NUR BAR betød næppe kun danske kroner, så det vil vel være naturligt at veksle til Euro som let fås i danmark og duer ret godt i euroland :) , men tyskland er jo et IT u-land og kreditkort, selv i taxi er jo ikke ret brugt - det ved den tyske regering også er ad h til - men NUR BAR er ikke = Danske kroner kun :) 

Vi kan ikke opretholde kontanter for evigt fordi nogle, ofte gamle, siger de ikke kan klare et kort i disse tider hvor det er SÅ let at følge med. Selv min venner på 85 og 85 bruger KUN kort


Men fred med mig de eksisterer, bare vil ikke ret mange i udlandet veksle danske kroner til euro - og - I cant blame them - hvorfor skulle de tage det vekselbesvær

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Jan 23
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Cookie - John Hannover:

Pythonrap:
Og kontanter skal fortsætte. Jeg har været på besøg i et andet EU-land. Der stod på flere forretninger: "NUR BAR" eller på dansk kun kontanter.

for min skyld kan kontanter forsvinde - og gamle (jeg er selv snart 73) kan generelt let følge med men - NUR BAR betød næppe kun danske kroner, så det vil vel være naturligt at veksle til Euro som let fås i danmark og duer ret godt i euroland :) , men tyskland er jo et IT u-land og kreditkort, selv i taxi er jo ikke ret brugt - det ved den tyske regering også er ad h til - men NUR BAR er ikke = Danske kroner kun :) 

Vi kan ikke opretholde kontanter for evigt fordi nogle, ofte gamle, siger de ikke kan klare et kort i disse tider hvor det er SÅ let at følge med. Selv min venner på 85 og 85 bruger KUN kort


Men fred med mig de eksisterer, bare vil ikke ret mange i udlandet veksle danske kroner til euro - og - I cant blame them - hvorfor skulle de tage det vekselbesvær

vh John Hannover

Som forholdsvis "ung", så ønsker jeg, at kontanter skal forblive. Det er naturligvis kun ønsketænkning, men jeg finder hele idéen med totalkontrol fuldstændig absurd.

Når jeg ikke engang kan hæve 10.000 i kontanter uden, at blive gjort halvkriminal, så er det RET problematisk. Uvidende folk med lav intelligens vil naturligvis argumentere for, at der er noget uldent ved, at hæve 10.000 i kontanter - men faktum er, at jeg BØR kunne gøre det - no questions asked. For det er MINE penge.

Jeg ved ikke hvorfor Ravn skal indblande sorte penge i en diskussion som denne. Det handler for mange - og mange af mine bekendte - om kontrol.

Jeg mener i modsætning til Ravn, at der vil komme en form for modstand mod bankernes suveræne og vulgære magt. Lad os i al fald håbe det.

Mht. den danske krone i udlandet er jeg lidt ligeglad. Jeg ville nok hæve/veksle til den lokale valuta i stedet.

Tilmeldt 26. May 12
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person
Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

DKK er da ikke nogen "banned valuta". 

Det er en dansk valuta, og den kan anvendes i Danmark. 

Om nogen i udlandet vil veksle den er jo deres valg. 

Hvis man vil rejse til udlandet, så kan man jo blot vælge at anvende kort eller i DK veksle til relevant, udenlandsk valuta, f.eks. USD eller EUR. 

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Det er sågu da ikke bankerne der har indført lovgivning om kontrol ift. hvidvask/kontanter. Det er Folketinget. 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)