Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af APS virksomhed med psersonlig gæld (rki)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Mar 23
Indlæg ialt: 5
Fra  Kronjysk Total Service Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :
hejza derude :-)

min kone og jeg går med drømmen om at starte en virksomhed, der er bare et MEN :-( Vi har begge personlig gæld. Jeg har dog lidt mere end hende,
for at uddybe dete er det sådan vi begge står i RKI og jeg har en stor gæld både til skat og andre kreditore hvor min kone ikke har så en gæld til kreditore er det omkring 75,000 og til skat er stortset alt SU gæld hun skylder for at gå i præcise tal mht skat

21,000 kr til indskudslån gennem kommunen som der betales af på
2,000 kr til verdo
29,000 kr til Lowel

også 215,000 i SU gæld

mine tal er ved skat noget højere så vi tænkte det skule stå i Hendes navn. MEN er det muligt og i så fald vil det være mulig at oprette en APS virksomhed. hvis der skulle kunne findes 40,000 på kistebunden som det koster at oprette (eller vil en eventuel bil kunne indskydes som verdikapital også ejes af virksomheden ) eller er der andre virksomhedsformer der vil være bedre eller overhovedet mulige

Håber og høre fra jer

VH.
Rune & Louise
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Personlig virksomhed er jo alternativt - se fordele og ulemper http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

Hvis der er gæld til skat - så vil der være krav om sikkerhedsstillelse for skat og moms

I skal dog regne med, at det er umuligt at få en erhvervskonto når I står i RKI ganske enkelt. Det  udelukker givet vist ApS - men formentlig også personlig virksomhed

Det er jo så heller ikke sådan, at bare man får en virksomhed så kommer der penge ind i overskud. Normalt skal man altså regne med, at det koster at komme i gang

ApS kan I regne med mindst 15.000 om året ud over I jo skal finde 40 t at investere (bil hvis hvidplade vil så give skat af fri bil og nok være rigtigt skidt var at skyde ind). Alene bank (som jeg tror bliver nej alle steder) vil koste ca 5000 kr - 2 x lovpligtig arbejdsskadeforsikring let 2000 kr - certificeret regnskabsprogram lovpligt fra engang 2024 og derfor nødvendigt nu) let 5000 kr 

Sagt ærligt, så tror jeg mere I skal overveje, nu hvor I er røget ned i et gældshul, at stoppe med at grave, og i stedet få skabt faste indtægter der kan hakke gælden af, og SÅ - sideløbende se om I kan stifte virksomhed uden til den tid krav om sikkerhed for skat og moms

Dertil kommer, at jeres kreditorer jo også kan tage pant i selskabet

Ved godt det ikke var det var i ønskede, men det er det mest realistiske jeg kan byde ind med

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Mar 23
Indlæg ialt: 5
Fra  Kronjysk Total Service Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

hej John 

jeg har haft virksomhed før men røg detsvære ind i et længere sygdomsforløb og måtte stoppe , men er nu helt klar og arbejdsdygtig igen .  det er så vigtigt og sige jeg havde en makker med der den gang på pappirene stod som ejer og direktør som var gældfri jeg stod dog for alt daglig drift og var den store beslutnigtager han var ikke (stråmand) men det vil kunne lyde eller se sådan ud men han var dog med i dagligdagen , han havde bare ikke lyst eller mod til at gøre det selv eller gøre det så det var ham alene han var kun navngiver og pappir ejer og derudover arbejde han som tømrer i virksomheden 

når det så er sagt ved jeg godt det årligt har en omkostning som du benævner med forsikringer osv det er jo selvsagt ,  regnskabsprogram brugte jeg dinero det var slet ikke så dyrt og hvad det enlig kostede i bank årligt kan jeg ikke huske  men er klar over der er faste udgifter årligt også månedligt afhæning af hvad man bruger og har brug for, selv om man så og sige ingen penge tjente, det er jo en udgift ved at tjene penge når det er en sådan virksomhed , det skal måske lige siges det er en Multi service virksomhed Tømre Hus og Have samt rengøreing ja alt hvad en Handymand og kvinde kan fakturere vil vi tage ind  men det er jo planen og tjene penge så udgifter er jo påregnet det klart  og jeg har en støre kundekreds og er faktisk igang allerede nu men ønsker at det ikke skal være på hobbyplan og er ved og nå grænsen for hvad jeg må tjene uden og skjulle indberette moms og skat , 

det jeg vil skyde ind er ikke såm sådan en bil men en arbejdsmaskine (minitraktor) men som vil skulle bruges til transport med affald og ligende , snerydning fejemaskine osv , og den har en nypris på 51000 og er 3 mdr gammel og er som ny så den vil hurtigt blive vuderet over 40000 , også har vi en masse værktøj og andre maskiner der også kunne komme med i en sådan vurdering til indskud , men med den minetraktor halløj så tænkte den skulle være i virksomgeden , den står pt ikke i hverken louises eller mit navn , og den skulle så står i firmaets navn , 

mit entlige spørgsmål er om eksempel louises skatte gæld vel bremse det at oprette et APS cvr nummer , jeg høre hvad du siger ikke at grave sig dybere ned mht gæld og det er jo nettop det denne virksomhed skulle behjælpe, for jeg ved pengene er og tjene der ude og som lønslave vil dette være en udsigt på mange mange år og med den erfaring jeg har med kunder og vores håndværk og det sekment vi søger som kunder ved jeg der er rigtig mange penge og tjene og det at der vil blive pålagt pant er jeg ligeglad med for det skulle ikke lukkes så en eventuelt pant skulle benyttes af kreditore vil ikke blive benyttet,. 

men vil kreditore kunne sige nu ejer hun eller jeg dette firma det skal lukkes og alt skal sælges eller indestående skal ud så de kan få deres penge er det sådan du mener det?

og mht erhvervs konti det er jo vigtigt for uden konto kan vi jo ikke modtage penge fra de faktura vi sender ud så der umuliggøre det jo opstarten TOTALT det er jo det der er hele pointen med og lave et stykke arbejde, men skal det hede  erhvervs konti eller kan man blot lave en konti i egen bank der bliver kaldet firmanavnet så det er adskildt fra privat forbruget eller hvordan skule men så gøre det  

VH

Rune & Louise 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Runej87:
louises skatte gæld vel bremse det at oprette et APS cvr nummer
Hvis skatte/momsgæld over 50 t vil der blive krav om sikkerhedsstillelse i alle fald - og så vil kreditorer vel undre sig over hvor I fik de 40 t til ApS + evt sikkerhedsstillelse

Runej87:
og mht erhvervs konti det er jo vigtigt for uden konto kan vi jo ikke modtage penge fra de faktura vi sender ud så der umuliggøre det jo opstarten TOTALT det er jo det der er hele pointen med og lave et stykke arbejde, men skal det hede  erhvervs konti eller kan man blot lave en konti i egen bank der bliver kaldet firmanavnet så det er adskildt fra privat forbruget eller hvordan skule men så gøre det  


Din bank vil med 99,999% sikkerhed lukke en personlig konto brugt til erhverv. De kan slet ikke garantere hvidvasklov osv på en blandet konto

Runej87:
men vil kreditore kunne sige nu ejer hun eller jeg dette firma det skal lukkes og alt skal sælges eller indestående skal ud så de kan få deres penge er det sådan du mener det?

De vil kunne tage pant i anparterne og dermed overtage det ApS ja - det er som alle andre værdier man ejer

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Mar 23
Indlæg ialt: 5
Fra  Kronjysk Total Service Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

hej john okay ja det kunne godt være de undrede sig :-) men det er faktisk en gave fra noget familie nettop til og kunne varetage opgaver mht arbejde hvilket i såfald vil kunne bevises , 

mht det med bank tænker du når det er et aps selvskab at det vil være nemmere og lave en erhvervs konti eller tænker du stadig det vil være svært for det er jo et eller andet sted det der vil være det sværeste i vores tilfælde hvertfald sådan som du fortæller det er det rigtig hørt :-)

 

Tilmeldt 7. Mar 23
Indlæg ialt: 5
Fra  Kronjysk Total Service Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

og med hensyn til blandet konto som du skriver var planen nu og lave en konto i banken der var kaldet firmanavnet og derved ikke være blandet må man fakturer til den eller er der lovgivning der 

Tilmeldt 7. Mar 23
Indlæg ialt: 5
Fra  Kronjysk Total Service Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

når du skriver de vil kunne overtage vores forma vil det så være sådan at de lukker det og sælger værdierne hvis kreditore mener der er værdidu SKAL ha , altså vi sidder jo ikke og ikke vil betale så der vil jo blive ringet rundt til kreditore og lave forlig og afdragsordninger da der jo efter opstart af virksomhed vil være penge til og begynde at få nedbragt og slettet gælden det er jo ikke sådasn vi vil stå i bagdøren og gemme pengene og lyve om hvad virksomhed tjener og ejer 

og de 50k er de gæld gennerrelt og ved du om su gæld går der med i eller er det særskeldt når det er su lån 

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Runej87:
når du skriver de vil kunne overtage vores forma vil det så være sådan at de lukker det og sælger værdierne hvis kreditore mener der er værdidu SKAL ha

Det er en mulighed de har ja - helt som hvis du satte jeres penge og værdier i guld - men de kan også vælge at tro I kan betale tilbage. Sandt er jo, at I ikke er forpligtet til at hæve overskud i ApS så der kan pengene jo ligge, med mindre kreditorer netop panter jer

Nej jeg ved ikke om SU gæld hører med i gæld der kræves sikkerhed for - ikke med sikkerhed i alle fald, men tror det ikke. Det er jo let at høre skat om det skriftligt som indlogget, så ved du

Løs problemet med bank først og fremmest, ellers har du brugt penge og kræfter på at stifte noget du ikke kan drifte, så få et OK fra en bank (nemmest i egen måske) først

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Kolding
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 99
Fra  Min ide ApS Skrevet kl. 05:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Får du problemer med banken, en dansk bank, hvilket jeg er 100% sikker på du gør) så opret en Wise eller Revolut konto til dit ApS - det virker fremragene og du nehøver ikke alt det bøvlæ med de der tossede danske banker.

Så snart dit ApS er oprettet sender du alle papirene ind til en af de overnævnte og du har en konto i DKK som du kan bruge indenfor maks 2 dage.

Man bliver gjort til kriminel i DK hvis man står i RKI - det er usmageligt og uhensigsmæssigt når det handler om at starte en virksomhed.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

fionix:

Får du problemer med banken, en dansk bank, hvilket jeg er 100% sikker på du gør) så opret en Wise eller Revolut konto til dit ApS - det virker fremragene og du nehøver ikke alt det bøvlæ med de der tossede danske banker.

Så snart dit ApS er oprettet sender du alle papirene ind til en af de overnævnte og du har en konto i DKK som du kan bruge indenfor maks 2 dage.

Man bliver gjort til kriminel i DK hvis man står i RKI - det er usmageligt og uhensigsmæssigt når det handler om at starte en virksomhed.

tæt på ret - men Revolut behandlingstid er pt ca 3-5 uger og deres lister over brancher de ikke vil tage er nu på over 15 brancher + den gratis version er meget begrænset, +  ikke mobilpay som nok er behov for trådstarter med handyman + ikke nets betalingsservice og og (og ser de RKI siger de skam også nej)

Men ja, man kan da prøve dem eller Wise (som ikke fungerer godt som bank men som den overførselsservice de er) eller revolut eller nogle af de meget dyre muligheder også i udlandet)
Har man kunderne uden for EU, giver revolut mere mening i til danske men her er det vist handyman i dk  hvor mange vil betale MP eller alm kortoverførsel og almindelige bankoverførsel konto til konto, giver de danske kunder udlandsgebyr

Den med let og max 2 dage hører fortiden til, også i revolut (skal ikke udelukke det sker, men de sidste 8 jeg kender, var over 3 uger og 2 fik nej grundet branche. De brancher de udelukker - som de bekræfter på egen hjemmeside, er gennemgået her https://johnhannover.blogspot.com/2022/04/brancher-der-har-ekstra-svrt-ved-at-fa.html 

Misforstå mig ikke, jeg synes det er fedt der kommer nye og udlandske til, men jeg kender så bare alt for mange iværksættere der måtte opdage, det slet slet ikke fungerede for dem

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)