Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat i enkeltmandsvirksomhed.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Mar 21
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg har en lille enkeltmandsvirksomhed, hvori jeg omsætter for små beløb om måneden(cirka 2000kr) , desuden får jeg SU på 5500kr om måneden som det eneste indkomst udover virksomheden. Jeg har indsat et relativt stort beløb på min erhvervskonto (cirka 90.000kr.) som jeg blev betalt for noget arbejde jeg udførte for nogen og nu ved jeg ikke hvor meget skat jeg skal betale.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47149
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Du fører regnskab efter regnskabsloven = bruger et regnskabsprogram og det fortæller dig hvad du har i overskud.
Du skal kende lidt til skatteregler, feks har du ikke fradrag for omkostningen til erhvervskonto måneds/årsgebyr - så det skal lægges til dit resultat til skat når du indberetter, men de du ser som overskud - tillagt de ting der ikke er fradrag for så som bankens gebyr for kontoen mm, det betaler du ca 40% skat af

Går ud fra de 90.000 kr er beløbet efter moms og at du forhåbentlig har faktureret de 90.000 kr med moms, for ellers skal du af med moms af alle 90.000 kr og samme i bod = 36.000 kr - og så stadigt skat af overskuddet
Her om skat i enkeltmands generelt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html 

Venligst John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)