Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra Kina/Alibaba

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Feb 23
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Allesammen

Jeg overvejer at starte en virksomhed, som sælger produkter købt fra Kina
Men jeg er meget i tvivl om hvad reglerne er når jeg importerer varer uden fra EU.
Er det et krav at jeg har en CVR registeret virksomhed for at kunne importere? (varer for ca. 10.000 kr.) Og hvis ja, hvad skal jeg så være opmærksom på? (f.eks. Importgebyrer, Told og Moms)

Håber der er nogen der kan hjælpe😀
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46445
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er krav med importregistrering, og det får du jo kun ved CVR som enkeltmands eller ApS

Du skal være opmærksom på fragt og så told og moms som kommer oven i varen+fragten og importgebyr
Er du momsregistreret så koster momsen dig ikke noget, så er det en ren indberetning du er ud i

Endnu mere skal du være opmærksom på
Kvalitet
Om det er kopi
OG - hvad sælger dine kommende konkurrenter tilsvarende varer til, kan du overhovedet konkurre med det, for der er tonsvis af meget billige kina varer i Danmark

https://johnhannover.blogspot.com/2013/05/import-fra-uden-for-eu-helt-kort-basis.html  kan hjælpe dig lidt på vej

Skal du så stifte enkeltmands, så er der meget mere i letlæst bog om personlig virksomhed, stiftelse, regnskab, skat, moms og en masse mere letlæst som e-bog eller paperback https://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

William Hvilhøj:
Og hvis ja, hvad skal jeg så være opmærksom på?

Der er rigtigt mange ting som man skal være opmærksom på, men det afhænger meget af typen af produkter.  Der kan være f.eks  krav om tests eller godkendelser. Husk på det er ene og alene dig der er ansvarlig for produktet og de skader der kan opstå ved ulovlige eller fejlbehæftede produkter. 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)