Kan jeg trække momsen fra varer som jeg har købt privat, men nu ønsker at overdrage til min kommende virksomhed.Varerne er købt for 1-8 måneder siden og fakturerne står i mit navn. Indtil nu har jeg solgt varerne privat, men er ved at nå grænsen, hvor jeg skal momsregistreres.
Mere info om varerne: - Primært sko (500 kr. - 5000 kr.) - Ikke taget i brug privat, men solgt privat uden moms - Varerne er købt mhp. videresalg - Jeg vil oprette et I/S eller ApS
Håber jeg fik det vigtigste med. I tilfældet af at info mangler, så skriver på tråden og jeg vil svare hurtigst muligt.
Nej så snart du har haft et eneste salg uden moms kan du ikke trække moms fra dine varer. Du kan sælge dem ind til dit I/S (for flere personer og ikke EN) eller ApS til den pris du har givet for dem, og der skal du kunne dokumentere indkøbsprisen. FRA du har momsregistrering kan du trække dansk moms fra dine danske indkøb med moms
Det du solgte inden du registrerede virksomhed skal du blot angive til skat - fortjeneste på de salg, i rubrik 111
John jeg ser dine indlæg overalt på Amino - det tager jeg hatten af for.
Har du tidligere lavet et længere skriv på din blog omkring import fra Kina til Danmark. Her mener jeg en A-Z guide ift. hvad man skal være opmærksom på. Jeg er selv ved at undersøge dette, men informationen er meget spredt og uenig om hvordan processen helt præcist er 😅
Sådan en de fleste ville kalde for en E-commerce nørd.
John jeg ser dine indlæg overalt på Amino - det tager jeg hatten af for.
Har du tidligere lavet et længere skriv på din blog omkring import fra Kina til Danmark. Her mener jeg en A-Z guide ift. hvad man skal være opmærksom på. Jeg er selv ved at undersøge dette, men informationen er meget spredt og uenig om hvordan processen helt præcist er 😅
nix ikke en A-Z guide - kunne msåek være en overvejlsen men helt konkret
Du skal have CVR Det skal være importregistreret ( og registrer for export samtidigt så du kan sende varer retur) Du skal sikre afsender tydeligt afsender til dit firma/cvr
Så når varen kommer, fortoldes den, og du får afregning på told og importmoms til betaling og varen ud
Er du momsregistreret, skal der ikke betales moms, men alene angives importmoms,
Eftersom vi ikke kan trække moms fra varerne vil jeg sælge dem privat. Hertil vil jeg spørge om valget af virksomhedsform (enten I/S eller ApS) har nogen indflydelse? Ved møde med revisor blev vi frarådt at sælge privat, hvis vi valgte I/S. Det blev dog ikke konkretiseret hvorfor. Ved dog noget på dette punkt?
Ikke forstået. Hvis I får virksomhed, så må I ikke sælge varer uden om virksomheden uden moms. Så skal ALT i sælger sælges via virksomheden med moms, man kan ikke have et privat salg uden moms, og ved siden af virksomhede med moms - uansete I/S eller ApS. I kan sælge dem ind til virksomheden til jeres købspriser hvis I kan vise dem i kvitteringer -
Alt I sælger privat INDEN I har virksomhed, må I sælge uden moms og så skal I selvangive som erhverv stadigt - overskud i rubrik 111, men får i virksomhed, er privat køb og salg ved siden, for at være uden moms, ikke lovligt
ja er du firma - helt klart som I/S - men jeg vil vurdere også som hovedejer i ApS - så må du ikke have en momsgrænse privat og så sælge samme ting i firmaet du er hovedejer af- med moms - to parapelle salg med og uden moms Du har en revisor forstår jeg og er det en rigtig revisor, så stol på ham. Siger han ok for I gør det i ApS (men forstår jeg ikke i I/S) så må I stole på det