Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PMV Webshop med import fra EU

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Feb 23
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej jeg sidder og tænker lidt over at opstarte en personligt ejet mindre virksomhed (PMV). Ideen er at jeg ville købe nogle Tech produkter i EU med høj efterspørgsel og og et lavt udbud via en fransk webshop. Herefter ville jeg sætte dem til salg lidt dyre i egen danske webshop. Men jeg har svært ved at finde særlig meget specifik information om PMV. Jeg er helt grønskoldning på området men er frisk på at lære og udfordringer. Hvad bør jeg være særligt opmærksom på?

I en PMV skal man så åbne en form for erhervskonto i banken?

Eftersom jeg køber af et "EU" land tænker jeg ikke jeg skal bekymre mig om EU IT standarder/reguleringer. Men hvis det bliver solgt i en dansk webshop skal der så sådan en energimærke hvis det et lille elektronisk gadget?

Når man registrerer virksomheder via erhvervsstyrelsen bliver der spurgt ind til branchekoder. Den mest oplagte branchekode er følgende "Detailhandel med elektroniske eller elektriske apparater samt fotoudstyr via internet [47.91.12]"

Vil det så sige man skal holde sig 100% inden for feltet eller må det også f.eks.. være eksempelvis ikke elektroniske covers til telefoner mm.

Når en PMV ikke er momspligtig vil det så sige at moms vil blive trukket fra når man skriver sit CVR/VAT nummer i vedlagte eksempel.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

UngWebshop:
Når en PMV ikke er momspligtig vil det så sige at moms vil blive trukket fra når man skriver sit CVR/VAT nummer i vedlagte eksempel.

Selvfølgelig kan du ikke trække moms fra når du ikke er moms reg. Iøvrigt får du ikke noget moms. Nr.  Du bør nok starte med at tage et ivæksætter kursus, når du har styr på de helt fundamentale ting vedr. moms. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

UngWebshop:
I en PMV skal man så åbne en form for erhervskonto i banken? 
 

det kommer banken til at kræve - og ellers spærrer de en privat konto de ser erhverv på omg, så ja 

UngWebshop:
Vil det så sige man skal holde sig 100% inden for feltet eller må det også f.eks.. være eksempelvis ikke elektroniske covers til telefoner mm

ja men enkelte uden for generer ikke - ellers registrer bibranche

UngWebshop:
Når en PMV ikke er momspligtig vil det så sige at moms vil blive trukket fra når man skriver sit CVR/VAT nummer i vedlagte eksempel.

nej så betaler du moms - du må IKKE give dem et CVR nummer der kan opfattes som momsregistret - så får du stor bod, så alt du køber er med moms som en udgift

Du kommer ikke til at leve af det der som pmv - du er i en branhce der er helt overfyldt med masser af firmaer der har storindkøb til helt andre priser end du kan få, og sender fra dag til dag

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)