Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsfritagelse ved køb af Licenser (software) med henblik på videresalg

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Feb 23
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino

Jeg opkøber licenser til software hos både virksomheder men især private med henblik på videresalg til private. Jeg køber og sælger til kunder både indenfor og udenfor EU. Jeg har læst op på enkelte kilder, og for mig at se bør transaktionen være momsfrit i begge ender. Men har selfvølgelig svært ved helt at se alle de konstillationer der kan opstå.

Licenserne er til et stykke software som drives i skyen og har hovedsæde i USA. Der købes primært af private og sælges til private. Og det er køb og salgsmoms der refereres til.

Hvad er jeres tanker på det område?

Hilsen

Malthe
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du er momsregistreret - så kan du købe dem uden moms fra EU momsregistrerede hvis de vil sælge til dig, og uden moms fra uden for EU eller - uden moms fra private - og hvis sælger ikke vil tage momsen af ja så må du betale den men uden fradrag

Det betyder nok du mest køber uden moms

Alt dit salg til alle i DK er dansk momspligtig. Til private i EU er det dansk moms op til 10.000 euro oms og så det land du sælger til moms i EU lokale moms nummer og momsregistrering i EU landende via skat dk.  Til udenfor EU er det til private dansk moms

Til firmaer i EU skal du kontrollere deres lokale momsreg (ellers får du momsen i bod) og gemme den dokumentation og sælge reverse charge uden moms - + indberette hver måned på hvor kundes VAT nr og i rubrik C moms og - også uden for EU til firmaer du kontrollerer modtages ER virksomhed og gemmer dokumentation og sælger uden moms med indberetning i rubrik C

Måske du ville have det lettere med en opsætning af dit regnskab via en proff så du forstod det her og ikke går galt i byen (og det er ikke reklame, for jeg gør ikke den slags)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)