Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål før jeg skifter til digital markedsføring

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Feb 23
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej allesammen,

Jeg arbejder i øjeblikket i byggebranchen, men jeg nyder det slet ikke. Jeg hørte om google-annoncer, facebook-annoncer og sådan noget. Nogle videoer siger, hvor lukrativ denne forretningsmodel er, men jeg ved, at mange af disse guruer bare forsøger at sælge deres kursus. Jeg ville gerne vide din erfaring med denne forretningsmodel.

Jeg ville have lidt indsigt i at åbne et digitalt marketingbureau:



Hvad er de daglige opgaver ved at have en Google/Facebook-annoncevirksomhed?

Er det sjovt? Hvis ja, hvorfor? Hvis ikke, hvorfor? Er det kedeligt?

Fordele og ulemper ved at have en virksomhed inden for dette felt?

Er det lukrativt? Hvor meget kan laves realistisk?

Hvor mange timer om dagen arbejder du på virksomheden?

Hvilken annonceplatform skal jeg vælge at lære og hvorfor?

Er der et kursus, der er godt at lære af? (På Udemy eller sådan noget)

Skal jeg tage marketingkurser? Hvis ja, hvilken Youtube-kanal skal du se eller kursus købe?

Noget du skal vide, før du starter sådan en virksomhed?

Nogle forslag?

(Venligst ikke foreslå mig et kursus, der er 1000$+)

Tak for dine svar!
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Med de spørgsmål, du stiller, er det korte svar nok, at du enten bør lade være eller tage dig en uddannelse (nu ved jeg jo ikke, hvilken uddannelse du har, men jeg gætter på noget håndværk - hvilket jo er superfint - da du tilsyneladende har absolut ingen erfaring med markedsføring?)

Du kan ikke regne med bare at kunne lære dette håndværk uden at gøre en særlig indsats - præcis ligesom jeg ikke bliver murer af at se en youtubevideo om, hvordan man lægger gulvklinker.
Det er simpelthen ikke realistisk.

Der er stor konkurrence på markedet, og der er både mange vildt dygtige udbydere - og mange elendige. For at klare dig, skal du blive dygtig, og det tager tid. 

Så ind på skolen med dig. :-)

God vind

Hans

Fra Albertslund
Tilmeldt 15. Jul 23
Indlæg ialt: 37
Fra  Digital Monkey Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Det lyder spændende, at du overvejer en karriere inden for digital markedsføring. Jeg vil forsøge at besvare dine spørgsmål ud fra vores erfaring hos DigitalMonkey.

Daglige opgaver: Dette kan omfatte kampagneopsætning, sporing af resultater, optimering af annoncer, kundemøder og rapportering.

Er det sjovt?: Det er en personlig præference. Hvis du er interesseret i teknologi, dataanalyse og kreativitet, kan det være meget sjovt. Det kan dog være stressende og krævende, især hvis resultaterne ikke går som forventet.

Fordele og ulemper: Du har friheden til at arbejde hjemmefra, og det kan være meget givende at se dine kampagner få succes. Ulempen kan være uforudsigelighed og den konstante behov for at holde sig opdateret med ændringer i platformene.

Er det lukrativt?: Ja, men det kræver tid og erfaring. Indkomsten kan variere meget afhængigt af dine klienter og dine resultater.

Arbejdstid: Det kan variere meget. Nogle dage kan det være 8 timer, andre dage kan det være meget mere.

Hvilken platform: Begge platforme er gode. Google er godt for søgeannoncer, og Facebook er godt for sociale medier annoncer. Jeg vil anbefale at lære begge dele.

Kurser: Google og Facebook tilbyder deres egne gratis certificeringer, som er et godt sted at starte. Udemy og Coursera har også gode kurser.

Marketingkurser: Ja, marketingkurser vil hjælpe dig med at forstå de grundlæggende principper, som du kan anvende på dine kampagner. Google Digital Garage er en god gratis ressource.

Noget du skal vide?: Det tager tid at mestre disse færdigheder, og det kræver konstant læring. Men det kan også være en meget givende og spændende karriere.

Forslag: Start med at tage nogle gratis kurser og prøv at lave nogle små kampagner for at få erfaring.


Håber det hjælper!

Med venlig hilsen,
DigitalMonkey.dk
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)