Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Antibakterielt tøj (Biocid)

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Dec 22
Indlæg ialt: 8
Fra  D Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Jeg er igang med at starte min første webshop. Jeg skal sælge nogle specielle undertrøje der gør at man ikke lugter og sveden minimeres.

I den forbindelse har jeg fundet ud af at hvis jeg markedsfører mit produkt som antibakterielt, går det ind under biocid lovgivningen.

Mit tøj er ifølge min leverandør "Infused with silver", dette er et biocid, da den dræber bakterier og dermed gør at lugten fra tøjet forsvinder.

Min leverandør skriver at de benytter produktet "Silvadur 930 Flex" til at give den en antibakteril behandling, og jeg kan ikke få mere information ud af dem, da de simpelthen ikke kender noget til biocider og biocid lovgivning i EU.

Jeg har brugt adskillige timer og kan simpelthen ikke finde ud af om mit tekstil er lovligt ift. biocid lovgivning.

Er der nogen der kan hjælpe?

Venlig hilsen Thomas
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det synes jeg det lyder som, men miljøstyrelsen er myndighed på området og må kunne svare konkret  Biocidforordningen kort fortalt (mst.dk) 

og

roduktnavn: Antimikrobiel SILVADUR™930 FLEX DuPont
Kategori: Antibakterielle, antiodorant og svampedræbende midler
Produkt Beskrivelse:
Antimikrobielle SILVADUR 930 FLEX
SILVADUR™930 ANTIMIKROBIELT MIDDEL ER ET POLYMERBASERET ANTIMIKROBIELT MIDDEL, DER BRUGER ET PATENTERET LEVERINGSSYSTEM TIL AT TRANSPORTERE OG SIKRE SØLVIONER TIL BEHANDLEDE GENSTANDE. Dette nye system styrer frigivelsen af sølv for at undgå misfarvning og tidlig udtømning, der er typisk for andre sølvprodukter. Under fremstillingsprocessen, når der inkorporeres industri- og husholdningsmaterialer, hæmmer SILVADUR 930 væksten af mikroorganismer, hvilket giver beskyttelse, holdbarhed og friskhed. Det leveres i flydende form, hvilket gør det nemt at dispensere og blande og har en bred vifte af kemikalier, herunder latexharpikser (såsom PVA, SBR, EVA) og efterbehandlingsmidler (såsom anti-rynkeharpikser, fluorcarboner og blødgørere).
YdelsesparametreUdseende: lysegul flydende
PH-værdi: 9,5-10,5
Viskositet: 1-5MPa (25 °C).

Sølvkoncentration: 0,08-0,12% (titreringsmetode)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)