Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Genudlejningspligt - hvordan står jeg?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Jan 23
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Hej,

Jeg er i en tidligere tråd på Amino blevet gjort opmærksom på genudlejningspligten for udlejere.

Jeg har lejet et kontor fra oktober 2021. I kontrakten bandt jeg mig i 1 år til kontoret med efterfølgende 3 måneders opsigelse.

Der sker så det uheldige for mig, at hele den her krise får min virksomheds omsætning til, at falde markant. Så jeg bliver nødt til, at skære ind til benet.

I marts 2022 skriver jeg så til min udlejer og spørger ham ad, om det på nogen måde er muligt, at jeg kan få forkortet min lejekontrakt - og i så fald ville jeg med glæde lade ham beholde det fulde depositum.

Han skriver tilbage, at det desværre ikke kan lade sig gøre. Men at han nok skal prøve at få det lejet ud. - der skriver han altså af sig selv.

Og det er jo fair nok! Det kan UMULIGT være hans problem, at jeg står I en øv-situation.

Jeg skriver til ham, at det er jeg glad for - og at jeg kan være ude lige så snart han siger det og så hurtigt han siger det.

Der går så yderligere 5 måneder uden at der er sket så meget - derfor skriver jeg til ham for, at høre om hvornår jeg præcis kan opsige lejekontrakten fra og hvornår jeg så skal være ude.

Det fortæller han mig - og jeg fortæller ham så, at jeg gerne vil opsige fra den pågældende dato. Han spørger så IGEN af sig selv om han skal prøve at leje det ud før - jeg siger ja tak.

Der sker ingenting... fair nok... det er jo sløve tider...

Det der undrer mig og har undret mig hele tiden er, at han på intet tidspunkt - nu 10 måneder senere har fremvist lejemålet.

Jeg ser så også, at den ført for nylig er blevet sat til leje på nogle af de mange erhvervs-lokale-databaser online.

Jeg ringer så for nylig til min udlejer og spørger omkring aflevering af nøgle til lejemålet.

Inden 1 uge!! Så er der pludselig 2 fremvisninger på én dag - hvor de så faktisk bare lukkede sig selv ind i lejemålet selvom jeg ikke var rykket ud - men det er en helt anden sag.

Mit spørgsmål er lidt her. Hvordan står jeg egentlig?

Når jeg kigger tilbage på hele den her proces, så virker det ikke just som om, at der er blevet gjort en aktiv indsats for at hjælpe mig af med lejemålet. Tværtimod virker det som om, at det blot er skrevet/tilbudt for netop at være SIKKER på, at der ikke kan komme en sag ud af det.

Det er nemlig et kontorfællesskab hvor lokalerne svinger meget lidt i størrelse og hvor nye lejere er flyttet ind løbende - men uden, at mit kontor er blevet spurgt fremvist.

Bi-spørgsmål: hvornår skulle genudlejningspligten gælde fra? Fra marts 2022, hvor han tilbyder, at få den lejet ud før tid (men hvor jeg stadig har binding) eller fra den reelle konttaktmæssige opsigelsesdato?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil mene pligten indtræder når du har opsagt. Derimod står man ofte skidt i at bevise om udlejer har prøvet at genudleje faktisk,  men det vil være en retslig tvist at afgøre, hvis man vi den vej i jeres B2B lejemål. Udlejer er ikke forpligtet til en masse udgifter i den forbindelse, og ofte vil det være lejer der måske i B2B finden den næste

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)