Hej Aminoer Hvis man har en mindre enkeltmandsvirksom, og egentlig syntes at Excel er det helt perfekte til at føre regnskab i (få fakturaer mm). Er der så noget i vejen for dette? Regnskabet sendes til revisor hvert år, hvor der laves fuld rapport. Så det bliver kontrolleret årligt. Alternativt har jeg kigget lidt på Dinero. Men problemet her er, at der drives webshop, og her er der jo et samlet månedligt salg på mange, mange små beløb. Det ville tage meget lang tid, manuelt at skulle taste disse ind i som salgsfakturaer. Jeg ved ikke om man må lave én samlet postering, der fx. hedder "salg i januar"? Alle salgsfakturaerne findes jo i selve webshoppen, så kan sagtens fremvises. Alle købsfakturaerne ville blive indtastet manuelt. Pft. |
Man kan i alle fald sige, det ikke lever op til nuværende bogføringslov (og jo slet ikke til kommende digitale) da transaktionsspor kan ændres og man kan slette som man har lyst - så skat kan meget let forkaste det https://johnhannover.blogspot.dk/2018/01/excel-er-ikke-godt-som-regnskabsprogram.html
Du må gerne samle fakturaer - så længe du har bilagene der ligger under, og bogføre feks en gang dagligt salg med alle salgsfakturaer som bilag. Du kan dog - og bør - få integration mellem en webshop og de fleste regnskabsrogrammer, herunder Dinero, så det sker automatisk
vh John Hannover