Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskab - Excel?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jul 18
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Hvis man har en mindre enkeltmandsvirksom, og egentlig syntes at Excel er det helt perfekte til at føre regnskab i (få fakturaer mm). Er der så noget i vejen for dette? Regnskabet sendes til revisor hvert år, hvor der laves fuld rapport. Så det bliver kontrolleret årligt.

Alternativt har jeg kigget lidt på Dinero.

Men problemet her er, at der drives webshop, og her er der jo et samlet månedligt salg på mange, mange små beløb. Det ville tage meget lang tid, manuelt at skulle taste disse ind i som salgsfakturaer. Jeg ved ikke om man må lave én samlet postering, der fx. hedder "salg i januar"? Alle salgsfakturaerne findes jo i selve webshoppen, så kan sagtens fremvises.

Alle købsfakturaerne ville blive indtastet manuelt.

Pft.

RoomForMore.dk | Boligindretning, plakater, knager, spejle, borde, stole, tæpper, puder - kort sagt alt til boligindretningen | RoomForMore.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan i alle fald sige, det ikke lever op til nuværende bogføringslov (og jo slet ikke til kommende digitale) da transaktionsspor kan ændres og man kan slette som man har lyst - så skat kan meget let forkaste det https://johnhannover.blogspot.dk/2018/01/excel-er-ikke-godt-som-regnskabsprogram.html 

Du må gerne samle fakturaer - så længe du har bilagene der ligger under, og bogføre feks en gang dagligt salg med alle salgsfakturaer som bilag. Du kan dog - og bør - få integration mellem en webshop og de fleste regnskabsrogrammer, herunder Dinero, så det sker automatisk

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Jul 18
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for det hurtige svar. :)

Ja, jeg vil faktisk også gerne i gang med fx. Dinero. Og det lyder jo godt, at man kan slå ens indtægter sammen til én postering. Kan man også godt slå en måneds salg sammen? Eller skal det gøres på daglig basis? 

Pft.

RoomForMore.dk | Boligindretning, plakater, knager, spejle, borde, stole, tæpper, puder - kort sagt alt til boligindretningen | RoomForMore.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Bogføringsloven taler, som jeg husker det, om uden unødvendig forsinkelse, men jeg tror nu ikke det gav problem når det mindst var klart en gang om måneden
Det afgørende er at du har bilag der dokumentere og hvis over 300.000 så skal du ud i at følge kommende digitale bogføringslov https://johnhannover.blogspot.com/2022/09/digital-bogfring.html 

Jo længere i mellem, jo større risiko for at køb og udgifter osv kommer galt og bank/MP/tilgodehavender dermed ikke stemmer - Dagligt er det nemt at fange - en gang per måned klart vanskeligere

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Jul 18
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok - vi prøver med én gang månedligt. Det er fordi, at vi får hele udbetalingen fra webshop salget som 1-2 samlede posteringer i løbet af måneden. :)

Mange for for hjælpen!

RoomForMore.dk | Boligindretning, plakater, knager, spejle, borde, stole, tæpper, puder - kort sagt alt til boligindretningen | RoomForMore.dk

Fra Hørsholm
Tilmeldt 20. Jan 23
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du valgt Dinero?

https://www.21-5.dk/

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)