Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til udbetaling af løn til mig selv i enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 23. Aug 19
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa, 

Jeg står i den situation, at jeg er blevet ansat i et amerikansk firma som ikke er CVR registreret i Danmark. Derfor blev jeg fortalt at jeg skulle oprette en virksomhed (enkeltmandsvirksomhed) så jeg kunne få et CVR nummer og dermed går pengene ind på en erhvervskonto (som jeg også skal oprette, hvor vil i anbefale?), hvor jeg så skal udbetale løn til mig selv hver måned. Nu kommer den tricky del for mig, for alt det her er en jungle som jeg lige skal lære. 

Jeg skal udbetale løn til mig selv, men samtidig skal jeg naturligvis også overholde lovgivningen, hvor jeg dog gerne vil gøre det så nemt, billigt og gnidningsfrit som overhovedet muligt. 

Derudover så skal jeg køre meget i især Danmark, men nok også Norge, Sverige og Tyskland i EGEN bil. Jeg er blevet fortalt at jeg derfor vil kunne få kørselsgodtgørelse og derfor skal føre en kørebog. Hvordan vil i anbefale at håndtere dette og hvordan fungerer det helt præcist? Kan jeg trække det fra i SKAT, få udbetalt på erhvervskontoen eller hvordan? 

Jeg håber der sidder nogle kloge hoveder derude, som vil være så venlige at skære det ud i pap, så det bliver idiotsikkert for en som er helt grøn på området. Jeg vil gerne lære det og helst undgå at betale for hjælp (revisor), men samtidig også overholde alle regler. 

Det eneste erhvervskontoen skal bruges til er at få udbetalt min løn fra firmaet, herefter udbetale løn til mig selv og måske købe en printer f.eks (moms) hvis det bliver nødvendigt, men der vil ikke være mere aktivitet end dét på min erhvervskonto.

Jeg ønsker altså en løsning, hvor jeg får mest muligt udbetalt til min personlige konto hver måned uden at komme i problemer med SKAT, lovgivning eller bare få grimme overraskelser. :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Patrick:
Jeg står i den situation, at jeg er blevet ansat i et amerikansk firma som ikke er CVR registreret i Danmark. Derfor blev jeg fortalt at jeg skulle oprette en virksomhed (enkeltmandsvirksomhed) så jeg kunne få et CVR nummer


Det ved jeg så ikke hvorfor de kræver - de kunne godt cpr betale dig  men det går vi uden om her

Patrick:
og dermed går pengene ind på en erhvervskonto (som jeg også skal oprette, hvor vil i anbefale?), hvor jeg så skal udbetale løn til mig selv hver måned
  Du kan ikke betale løn fra enkeltmands. Du skal føre regnskab og indberette overskud, uanset hvad du hæver (og så en mulighed med VSO som vil kræve hjælp for dig) Der er IKKE løn i enkeltmands
Du skal have erhvervskonto i banken givet når du har CVR og her kan du hæve og sætte ind lige som du vil - uden det har med skat at gøre - tal med banken hurtigt - det er ikke altid let at få konto til udenlandsk erhvervs indkomst uden en række bilag indsendes mm

Du skal bruge regnskabsprogram og følge bogføringsloven mm

Du bør nok undersøge om din ansættelse overhovedet berettiger til momsregistrering og momsfradrag - det gør den næppe

Du kan læse meget mere om stiftelse af enkeltmands og reglerne, regnskab, moms, osv letlæst for begyndere som e-bog eller paperback i https://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html 

vh john Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense
Tilmeldt 23. Aug 19
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John, 

Først og fremmest mange tak for dit svar. Så hvis jeg opretter en erhvervskonto (Har Lunar i tankerne, grundet den er billigst), hvordan sikrer jeg så at få mest muligt udbetalt hver måned/overfører til min privatkonto, uden at komme i problemer med SKAT? 

Derudover så skal jeg køre meget i især Danmark, men nok også Norge, Sverige og Tyskland i EGEN bil. Jeg er blevet fortalt at jeg derfor vil kunne få kørselsgodtgørelse og derfor skal føre en kørebog. Hvordan vil i anbefale at håndtere dette og hvordan fungerer det helt præcist? Kan jeg trække det fra i SKAT, få udbetalt på erhvervskontoen eller hvordan? 

Jeg ønsker altså en løsning, hvor jeg får mest muligt udbetalt til min personlige konto hver måned uden at komme i problemer med SKAT, lovgivning eller bare få grimme overraskelser. :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må hæve alt du vil - skat er ligeglad - det er dine penge men du skal betale skat af dine indtægter minus dine udgifter UANSET hvad du hæver - det er gennemgået i bogen jeg foreslog

Du skal føre din kørebog meget nøje som selvstændig - og så kan du trække beløbet fra kørebogen fra dit skattepligtige resultat inden du angiver det til skat, og gemme begge sammen med alle bilag i + 5 år https://johnhannover.blogspot.com/2019/03/krsel-i-egen-bil-fradrag.html 

Regn med 40% af dit overskud bliver til skat ca - op til topskattegrænsen og du forskudsangiver blot, så får du opkrævninger på skatten

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense
Tilmeldt 23. Aug 19
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak John, du har været en stor hjælp. 

Rigtig god aften.

Fra Farsø
Tilmeldt 25. Dec 11
Indlæg ialt: 8
Fra  Bioovn - Brændeovn med vandtank Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Alt det John skriver er som altid korrekt.

En måde du kan gøre det hele på er, at du tager alt det du får ind, trækker momsen fra og så ser de 50% som dine efter skat.

Så vil du aldrig komme til at overfører for meget.

Mange bruger også, at overfører et beskedent beløb hver måned f.eks 10.000 oh hvert kvartal, får en regnskabskyndig til at føre alle udgifter og indtægter, moms osv for derefter at trække lidt mere, hvis der er overskud til det.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)