Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kautionist

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Jan 23
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej
Jeg er kautionist på en ovn der er på leasing kontrakt i et ApS,
Hvis ApS ikke betaler. Kan jeg så overtage ovenen uden videre, når jeg nu skal betale alligevel?
Eller hvis det går konkurs, vil ovnen ikke tilhører mig. Når jeg skal betale alligevel?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej det vil kræve at du har specielle aftaler - ovnen tilhører det ApS men du har så som udgangspunkt et krav på det ApS der svarer til din udgift, men det går med i andre kreditorer hvis selskabet ikke kan betale dig og går konkurs

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Jan 23
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Men det er jo leasing selskabet der ejer den, og kan de ikke bare hente den hvis det går konkurs... og derefter overdrage den til mig, når jeg nu alligevel skal betale dem?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Det afhænger af hvad der står i leasing kontrakten - normalt ejer de ikke på anden vis end som beskrevet i kontrakten, men hvis der står, de til enhver tid kan afhente ovnen ved manglende betaling, ja så kan de det. Du må så i din kautionsaftale med dem, have klargjort om du så kan overtage ovnen ved at dække kautionsforpligtelsen - det er ikke en automatik

Der kan f.eks i leasing aftale stå noget i stil med

"Hvis leasingtager erklæres konkurs, har leasinggiver ret til at hæve aftalen og kræve erstatning, medmindre konkursboet tager stilling til, om det vil indtræde inden 8 dage og stiller den fornødne sikkerhed"

men ellers, ved en konkurs, låses alt og så skal leasing selskabet have fat i kurator

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Jan 23
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svar...
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)