Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra ikke EU-land via Postnord, toldbehandling

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man som virksomhed er import-registreret og selv vælger at fortolde, og det drejer sig om små-pakker via Postnord, hvorden ved Postnord så at de ikke skal toldbehandle en pakke?
Kan man angive sit EORI på pakken eller?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

MrBW:
Postnord så at de ikke skal toldbehandle en pakke?

Der er noget du helt har misforstået, alle pakker fra 3. lande skal indfortoldes ved ankomst til danmark .Som virksomhed skal du være importør registeret. 

Pakken skal indeholde en faktura med firmanavn. 

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er da ikke blevet klogere af det du skriver! 
Man kan jo som import-registreret virksomhed selv fortolde, hvordan vil du forklare det, nu hvor du påstår at det altid skal gøres ved ankomst?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke selv fortolde hvis du køber varer der sendes med posten fra det land - for det ender generelt jo i postnord
Det kræver aftale med den der sender, at du selv i princippet vil være speditøren der laver blanketter osv. Moms skal auto tilkomme - Alt der kommer med post bliver toldbehandlet auto af post nord - med UPS af UPS, osv osv  med mindre du har aftale om selv at være speditør i forholdet.
Du skal så - hvis du selv vil stå for alt - Hvis du som virksomhed selv vil angive toldoplysningerne, skal du oprettes som bruger i importsystemet som linken under navnet.  God fornøjelse hvis du tror det giver besparelse ved små pakker

Det kan slet ikke betale sig for små pakker, det er hvis du importerer paller mig bekendt men vent på andre

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Beklager havde ikke set at du selv vil indfortolde. 

Det er nok ikke muligt ,  da du skal bruge en del information som du ikke har til din rådighed, bl.a informationer om transportmiddelt, ankomsttidspunk ... osv.   Iøvrigt kan jeg sige at toldsystemet er meget vanskeligt og ulogisk at bruge, så det er ikke bare noget man lige bruger. 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)