Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor findes ikke en gadget som telefon alene via internet?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor findes ikke en gadget - kald det internet mobil som kan kalde op fra ET wi-fi IP til en anden person på andet wi-fi

Praksis. En person kan ligge i sengen med et sådan device ved siden - Det kunne have f.eks 5 eller 10 store knapper.  Hver knap sat op til - uden at skulle være forbundet til mobiltelefon, men alene til internettet - til en anden person på nettet - lidt "whatsup" eller skype - men lavet som en -i princip gammel fastnet trykknap telefon

Formål: En ældre kunne have en sådan i soveværelset og en i stuen og aftale at et par af ungerne også fik en sådan og koblede den på nettet og den ældre kunne nu trykke et nummer ned, og komme i kontakt med familien, så længe den var hjemme hvor deres internet kørte.

IKKE for at spare, men ældre kan have besvær med iphone osv, og ville få en vis sikkerhed, hvis et sådan device kunne ringe op til en IP adresse og tale over nettet, så knapperne var IP kodede til at kontakte modtager søn/datter/ven/caregiver - i den anden ende bare

Jeg er med på der skal ligge noget skype/whats app lignende imellem men kender intet til hvad der skal til for at kunne kalde op - pinge anden IP og tale med denne

nå det var bare lige en tanke da en ældre skulle have knap ved telefonen direkte til alarmcentralen og hellere ville have en knap til sønnike og en datter.

I min bil kan jeg trykke en knap ind og så kalder den alarmcentral via GPS og nettet (toyota server) - også ved ulykke ringer den automatisk alarmcentralen der så taler til en, og kan man ikke svare, sender de ambulance efter den GPS præcise precision bilen giver centralen - - SÅ man kan jo være uden telefon og så alligevel - via en knap - kalde en anden person man så taler med over højttaler-  her blot ønske om sønnike frem for alarmcentral

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Jun 22
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har svært ved at se idéen i at lave et system specifikt til dette, da der findes fastnet-telefoner lavet til ældre med dette behov.

F.eks.: https://seniorland.dk/vare/swissvoice-xtra-1110/ 

Edit:

Du kan finde flere her: https://hmi-basen.dk/r9x.asp?linktype=iso&linkinfo=222403 

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det behøves ikke fastnet telefoner.

Alm mobil med en kæmpe orange knap på bagsiden, hvor den - ved et lang tryk - ringer automatisk til et valgt nummer.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten:

Jeg har svært ved at se idéen i at lave et system specifikt til dette, da der findes fastnet-telefoner lavet til ældre med dette behov.

F.eks.: https://seniorland.dk/vare/swissvoice-xtra-1110/ 

Edit:

Du kan finde flere her: https://hmi-basen.dk/r9x.asp?linktype=iso&linkinfo=222403 

mange har ikke fastnet og har det ikke i mange år - så de der blot har internet (ofte til tv og lidt computer) og en mobil - hvis de kunne tale gratis/kalde via nettet via en gadget?
vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Jun 22
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Karsten:

Jeg har svært ved at se idéen i at lave et system specifikt til dette, da der findes fastnet-telefoner lavet til ældre med dette behov.

F.eks.: https://seniorland.dk/vare/swissvoice-xtra-1110/ 

Edit:

Du kan finde flere her: https://hmi-basen.dk/r9x.asp?linktype=iso&linkinfo=222403 

mange har ikke fastnet og har det ikke i mange år - så de der blot har internet (ofte til tv og lidt computer) og en mobil - hvis de kunne tale gratis/kalde via nettet via en gadget?
vh John H

IP-adressen på en internetforbindelse er ikke statisk og på nogle forbindelser er det en delt IP-adresse. Der ud over er det din router som har IP-adressen. Den IP-adresse som computere og andre enheder har er en intern IP-adresse. En direkte forbindelse mellem enheder er som udgangspunkt ikke muligt*. 

Der skal derfor laves en central bestående af servere som enhederne kobler op på og kommunikerer igennem. Skype eller ligende kan sikkert benyttes så det indgår i løsningen, men det udløser så som minimum et abonnement der skal betales til dem. Og udgifterne forsvinder ikke da en ændring hos Skype kan betyde at alle enheder skal opdateres.

Jeg kan ikke se hvorfor nogen skulle betale udgiften til udvikling, hosting og øvrig drift for at levere det gratis.

Og et abonnement på sådan en løsning vil sikkert ligge på samme prisniveau som et fastnet-abonnement eller IP-telefonabonnement.

Selve ringeenheden vil komme til at koste det samme som en telefon.

---

* Nogle internetudbydere tilbyder en statisk IPv4 mod en merpris. Typisk 50 - 100 kr. pr. måned. Og nogle leverer et IPv6 /64 subnet til deres kunder (ekstra IP-adresser). Det er derfor teknisk muligt at lave en direkte forbindelse hos nogle, men det er en meget teknisk løsning som kræver konfiguration af router med mere. For den almindelige bruger vil det betyde et teknikerbesøg til installation. Og yderligere teknikerbesøg hvis internetudbyderen fortager ændringer. 

Det vil derfor blive en dyr løsning, som er svær at sælge, da alle kunder enten skal skifte internetudbyder og/eller tilkøbe services hos deres internetudbyder, som de ældre ikke forstår hvad er.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten:
IP-adressen på en internetforbindelse er ikke statisk
Jeg kan hos yousee vælge fast IP faktisk

Karsten:

det udløser så som minimum et abonnement der skal betales til dem. Og udgifterne forsvinder ikke da en ændring hos Skype kan betyde at alle enheder skal opdateres.

Jeg kan ikke se hvorfor nogen skulle betale udgiften til udvikling, hosting og øvrig drift for at levere det gratis.

nej det er nok værste hurdle :) Skype var dog vel faktisk gratis og whatsapp er vel osv ? Ja til enheden vil koste men hvis ikke man KAN kontakte nogen med tale ved at pinge fast IP, så har du ret i det vel er umuligt.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)