Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Arbejde i DK for udenlandskarbejdsgiver

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Nov 22
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Skal - skal ikke..?
Kan en udenlandsk (uden for EU) arbejdsgiver søge om skattefritagelse for aflønning af dansk statsborger med bopæl i Danmark, mod at der bliver afregnet skat i det pågældende?
Hvis man bliver tilbudt aktier i det pågældende udenlandske firma, hvordan registreres de så bedst (økonomisk) muligt?
Vil det være bedre at opstarte en dansk afdeling af et udenlandsk firma end at være direkte aflønnet?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som udgangspunkt kan du blive betalt for at arbejde for et udenlandsk firma med honorar de ikke betaler skat ind af men - som du skal angive selv som udenlandsk indkomst. De skal i alle fald ikke betale skat af løn i deres eget land og kan heller ikke i DK uden at være dansk registrerede inden. Det vil så gøre tingene lettere for dig og via lønbureau ikke svært for dem

Aktieløn er komplekst, men du beskattes af værdien ved tildeling som udgangspunkt og det forusætter i alle fald du er lønmodtager - ellers er det blot at angive hele værdien - som skal være korrekt markedsværdi - som løn. Her skal du tage hjælp så du ikke beskattes af en måske meget større værdi skat ansætter det til

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Nov 22
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Mange tak John
Så skal jeg bare finde ud af hvad der er bedst for mig ang. løn el. honorar.
God ide med hjælp, skal så bare en revisor, der har godt styr på udenlandsk indkomst og aktier som løn.
Mvh Søren
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

SørenS:
Mange tak John
Så skal jeg bare finde ud af hvad der er bedst for mig ang. løn el. honorar.
God ide med hjælp, skal så bare en revisor, der har godt styr på udenlandsk indkomst og aktier som løn.
Mvh Søren

der er ikke skattemæssigt forskel, men lettest er det som lønmodtager - og så kommer jo også en række muligheder i kørselspenge, personalegoder osv ligesom lønmodtager kan have bedre forhold til egentlig aktieløn/tegningsret osv - men udgangspunktet er ellers - samme skat - god vind med det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)