Hej alle
Jeg bor i en ejerforening, hvor jeg laver årligt regnskab, budgetter samt jeg står for generalforsamling og at vi i ejerforeningen overholder reglerne dertil. Sagen er den at jeg er blevet tilbudt at lave dette for to andre foreninger nu, men dette kræver at jeg har mit eget CVR. Mit spørgsmål er så, hvordan jeg er stillet forhold til hvilket ansvar jeg har, og om jeg har noget erstatningsansvar? Skal jeg evt. have forsikring for dette? Jeg ved ikke om det går under at være bogholder eller det går under at være ejendomsadministrator. Håber I kan hjælpe, på forhånd tak. |
Du vil så skulle momsregistreres hvis det rigtigt skal give mening. Ellers skal foreningen indberette det honorar de måtte betale dig / den løn på dit CPR
Du vil naturligvis have et ansvar - hvis de fejl du laver, koster foreningen penge som de ikke ville have tabt uden dine fejl
Du vil være omfattet af bogholderes pligter i forhold til hvidvasklovgivning og indrapportere alt der kunne være mistænkeligt mm hvis du ikke bare er ansat
vh John Hannover