Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Likvidering af ApS

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer,

Vi erj to venner som i 2002 starte et anpartsselskab sammen. Sagen er nu den at, min ven ønsker at stoppe på grund af familieforøgelse. I den forbindelse ønsker vi at lukke ( likvidere) det nuværende firma, som omsætter for godt 15 mio om året.

Jeg ønsker, fortsætte i branchen men med et nyt firma. Firmaet vi ønsker at lukke har aktiver for ca. 4,5 mio. Kan man overføre aktiverne til det nye firma uden at blive brandbeskattet? firmaet har endvidere 8 varebiler, som også ønskes over i det nye firma. Endvidere er aftalen med min ven at han for sin andel får 2,5 mio.

Er der nogen er jer som kender regler, gode ideer eller fald grupper ved likvidering af ApS? Ville det være en god ide at søge proffessionel hjælp?

Fra Odense SØ
Tilmeldt 23. Nov 07
Indlæg ialt: 35
Fra  Konfliktpartner.dk Skrevet kl. 18:24

Hej,

... kan du ikke føre aktiverne over i et holdning selskab?

Hvis du ikke er skatteekspert el. lign. er det nok en god ide at søge professionel hjælp, så I ikke får ubehagelige overraskelser.

Mvh. Eva Maria Knudsen

www.2hjem.dk - til forældre der bor hver for sig  

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 22:18

Øh hvorfor likvidere det? Kan du ikke bare købe ham ud?

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 22:53

Ja, det nemmeste ville da klart være blot at købe hans 50%, så behøver du ikke flytte aktiver, og bruge penge på det.

Det er den billigste, og nemmeste måde :) 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 12:57

Jeg vil sige at der er flere muligheder som alternativ til likvidation, eksempelvis:

- Køb af hans 50%. Det bør så ske via et holdingselskab.

- Lade selskabet opkøbe hans 50% hvorefter kapitalen nedskrives. Kræver at der er likvider i selskabet til at finansiere opkøbet.

- En ophørsspaltning hvor hans andel spaltes ud i et nyt selskab indeholdende likvider. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)