Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansættelse af medarbejder med permanent svensk opholdstilladelse

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 455
Fra  Cicoor Host & Saas ApS Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg troede egentlig at dette var lige ud af landevejen. Hvis man havde permanent svensk opholdstilladelse så kunne man automatisk arbejde i Danmark, men nu er jeg langt fra så sikker.

Konkret drejer det sig om en Thailandsk pige, som har permanent opholdstilladelse i Sverige. Hun vil skulle rejse hver dag til København for at arbejde og bagefter hjem igen.

Det ser ud som om at hun skal have dansk CPR nummer og dansk arbejdstilladelse for at arbejde i Danmark. Er der nogle som har erfaring med denne problem stilling?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja alle udlændinge der skal arbejde i DK skal have både en bopæl og tildeles skattemæssigt CPR som jo kræver dansk arbejdstilladelse. En fra ikke EU kan ikke umiddelbart bruge svensk opholdstilladelse i DK - men du kan kontakte borgerservice og høre OM hun kan bo i Sverige (hvad hun vel gør) og så må arbejde i DK - de kan svare på den slags normalt. Alle der skal arbejde i DK skal have skattemæssigt CPR = skat og ikke noget med være dansker eller dansk statsborgerskab

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er flere muligheder for at få arbejdstilladelse DK, men kommer helt an på hvilken ordning hun kan kommen ind under f.eks beløbsordningen eller positiv listen eller individuelle kvalifikationer. 

https://www.nyidanmark.dk/da

 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Cicoor Host & Saas ApS:

Jeg troede egentlig at dette var lige ud af landevejen. Hvis man havde permanent svensk opholdstilladelse så kunne man automatisk arbejde i Danmark, men nu er jeg langt fra så sikker.

Konkret drejer det sig om en Thailandsk pige, som har permanent opholdstilladelse i Sverige. Hun vil skulle rejse hver dag til København for at arbejde og bagefter hjem igen.

Det ser ud som om at hun skal have dansk CPR nummer og dansk arbejdstilladelse for at arbejde i Danmark. Er der nogle som har erfaring med denne problem stilling?

Ja, ikke EU borgere er ikke del af det indre marked med arbejdskraftens frie bevægelighed. Det er irrelevant for dansk arbejde at hun har arbejdstilladelse i Sverige. Hun kan som sådan ikke ansættes i Danmark uden at kvalificere sig separat.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)