Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aps og firma ejet hest til terapiridning

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Oct 22
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej.
Kan en APS virksomhed købe en enkelt hest,-hvor APS betaler udgifterne til opstaldning, mad, dyrlæge osv. og drive virksomhed med hesten ved at bruge hesten som terapihest 2-3 timer om ugen?

Aps virksomheden tjener pt. penge på yoga undervisning i lejet lokale og undervisning i rideterapi på en rideskole (som bliver faktureret hver måned). Derfor ønsker vi i firmaet at købe en hest som er virksomhedens egen og kan bruge til samme formål som på rideskolen, blot have den opstaldet et andet sted (en privat gård hvor der er mere ro til terapien).

Vi Krydser fingre for at svaret er ja 😊🌸

Mange Hilsner Egil og Maja


Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ret så klart nej. Det vil ikke være erhvervsrelateret nok .og der må slet ikke være adgang til nogen privat brug af hesten. Heste i virksomhedsform er meget vanskeligt og kræver de bruges på en måde, hvor man absolut ikke privat har rådighed

Har I en konkret udgift alene til at få indtægten under de 2-3 timer om ugen (evt transport til en kunde og retur) så kan det trækkes fra indtægten men ikke dyrlægt, opstaldning osv 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Oct 22
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Tusind tak for hurtigt 😊
Virkelig ærgerligt.
Så hvis man som privat ejer en hest og betaler alt selv, og så bruger hesten til terapiridning, så skal man jo betale skat af indtægten for terapi ridningen. Så er der ikke mange penge tilbage til løn for at undervise og hold af hesten-
det kommer jo aldrig til at hænge sammen økonomisk.
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Asklund:
kommer jo aldrig til at hænge sammen økonomisk.

Selvfølgelig gør det ikke det, når du kun har 2-3 terapitimer om ugen. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Asklund:
Tusind tak for hurtigt 😊
Virkelig ærgerligt.
Så hvis man som privat ejer en hest og betaler alt selv, og så bruger hesten til terapiridning, så skal man jo betale skat af indtægten for terapi ridningen. Så er der ikke mange penge tilbage til løn for at undervise og hold af hesten-
det kommer jo aldrig til at hænge sammen økonomisk.

Der er da heller ikke antydning af rimelighed i at du skulle have glæde af en hest - grundet skat betaler med, bare fordi du bruger den 2-3 timer om ugen til erhverv
Indtægt og udgift følges og det gør de slet ikke i dit eksempel. Det er for mig mystisk at tro, at skat vil finansiere en privat hest

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Oct 22
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 06:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Kan godt forstå hvad du mener og er enig.
Det er da ærgerligt man ikke selv må ride på hesten et par dage om ugen men er da helt fair hvis den bruges til erhverv.

Jeg har dog stadig et inderligt ønske om privat terapiridning i APS (også selv om jeg ikke må bruge hesten privat)
Er der et minimum For hvor meget en hest skal bruges før den må være erhverv? Man ridder som regel en privat hest Max 6 dage om ugen. Så hvis jeg har 6 terapi ridetimer om ugen, måske tager 9-12 terapitimer ind om ugen. (Prisen for terapiridning her i Nordsjælland er 400-700 kr .)
En hest koster mellem 3000 og 7000 kr i gennemsnit om måneden afhængig af str på hesten, opstaldning osv.
så kommer der jo et lille overskud i terapiridning når hest er betalt.
Er det stadig nej fra skat?

Et ekstra spørgsmål: ang. rideskole
er der et minimum på hvor mange heste før det må kaldes en rideskole? Og hvor mange gange rideskoleheste minimum skal have elev på ryggen om ugen?
Rideskoler har jo heste der kun bliver brugt 1-2 timer om ugen og andre af hestene 6-12 timer om ugen.
Tænker det er andre regler, og rideskoler kan både være forening og privat.

Mange spørgsmål, er der et sted jeg kan læse om lovgivningerne for alt dette?

Venlig Hilsen

Tilmeldt 27. Jun 22
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Lovgivningen er ikke specifikt for heste, så du får intet ud af at læse lovteksten.

Det er tidligere afgørelser der sætter grænserne.

Det nemmeste er at skrive til skat, beskrive din virksomhed og dine planer, samt spørge ind til grænsen for hobby/erhverv.

Lad være med at ringe, da du så ikke kan dokumentere det efterfølgende.

Tilmeldt 25. Oct 22
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svar 🙏🏼😊
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Asklund:
Jeg har dog stadig et inderligt ønske om privat terapiridning i APS (også selv om jeg ikke må bruge hesten privat)
Er der et minimum For hvor meget en hest skal bruges før den må være erhverv? Man ridder som regel en privat hest Max 6 dage om ugen. Så hvis jeg har 6 terapi ridetimer om ugen, måske tager 9-12 terapitimer ind om ugen. (Prisen for terapiridning her i Nordsjælland er 400-700 kr .)
En hest koster mellem 3000 og 7000 kr i gennemsnit om måneden afhængig af str på hesten, opstaldning osv.
så kommer der jo et lille overskud i terapiridning når hest er betalt.
Er det stadig nej fra skat?


Det ville jeg så logge ind og skrive til skat og spørge konkret om, bedst faktisk bede om bindende svar

Problemet med heste er den private rådighed. Det er lidt som en bil på hvide plader. OM du bruger den eller ikke, betaler du skat af fri bil. Samme stilling har skat til heste og hunde osv. Har man dem hjemme og rådighed over dem - så vil det sjældent være en god ide at have i ApS og her er det langt farligere end i enkeltmands, idet du vil lave maskeret udlodning/ulovligt aktionærlån, hvis du lader firmaet betale udgifter, som skat anser for private, så i ApS form er det langt værre end i enkeltmands og fører til over 100% skat. Dit brugsmønster peger på 1,5 dags brug max per uge og dermed 5,5 dage privat. Da stald og dyrlæge jo er samme udgift uanset brugen, og din private rådighed er ca 80% af tiden, så tvivler jeg på du får ja.

Jeg tror SKATs syn vil være, at du skal have et budget, der viser du har en helt normal margin på driften - så har du 50.000 i udgifter og 100.000 i indtægter per hest, så er det bedre end 90 ud og 100 ind og har du privat rådighed i øvrigt (måske du tilmed har hesten inden) så betaler det sig ikke. 

Hesten skal  hvis du skal have lov, naturligvis så ejes af dit ApS - da intet personligt ejet kan betales uden regningen er til dit ApS men den tid den sorg/glæde

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)