Jeg vil forsøge at kontakte virksomheder i sverige og USA men ved ikke hvilke regler der er. Må jeg sende dem en mail eller skal jeg ringe med tlf. Hvor kan jeg læse mere omkring det.? |
Henvendelse til udenlandske virksomheder
- 1
Du skal ringe og må for gudsskyld ikke "bare" sende dem en e-mail. Og det der med reklamebeskyttelse der burde du kunne finde et eller andet register. |
Hvad skulle grunden være til at et firmaer i USA eller Sverige skulle ville vælge dig? |
2. De får månedlige statusmøder hvor vi taler om hvordan deres markedsføring går og hvad steps der er fremover. 3. De får et ikke-bindende aftale som de kan går fra når de har lyst. Hvis de er utilfredse så stopper samarbejdet med det samme så de ikke har et ikke-profitabelt partnership. 4. De får en marketingkonsulent som koster mindre end andre store bureauer men som stadig leverer gode resultater. |
I USA må du sende uopfordrede emails sålænge du overholder the CAN SPAM Act. og CCPA (California), men du skal forvente at blive upopulær og modtagerne vil stå i kø for at reportere dig til backlists, hvilket vil have den virkning at en stor del af dine emails bliver sorteret fra af SPAM-filtre. Men email marketing er meget effektivt, hvis du vel og mærke kun sender til modtagere der har givet samtykke. Nu du tilbyder Facebook markedføring ville det være oplagt at du tog din egen medicin + lavede en hjemmeside (landingpage), hvor du deler viden og indsamler samtykke til email-markedsføring. Det er tilladt at ringe i begge lande, men forvent en lav konvertering. Det er altid en god idé at bede om samtykke til at sende emails. Et par links som du selv kunne ha' fundet via Google: https://www.konsumentverket.se/for-foretag/marknadsforing/marknadsforingslagen/ https://www.ftc.gov/business-guidance/resources/can-spam-act-compliance-guide-business |