Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Både enkeltmandsvirksomhed og I/S - VSO/Sambeskatning

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Jan 22
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har et spørgsmål ift. VSO og sambeskatning mellem to virksomheder hvor begge indgår i min VSO.

Virk A: Enkeltmandsvirksomhed: Haft overskud seneste 5 år og har en del overskud opsparet i VSO. Virksomheden kommer til at få underskud i år, men har nok opsparet til at dække det.

Virk B: I/S sammen med min partner: Startet i år, kommer til at få overskud hvoraf en del af det vil blive opsparet i VSO.

Jeg kan forstå at begge mine virksomheder vil  blive "sambeskattet". Men hvordan virker det præcist og hvordan er rækkefølgen? vil underskuddet i Virk A først blive dækket af det VSO opsparede overskud fra tidligere år i Virk A, eller vil overskuddet fra Virk B "dække" underskuddet fra Virk A før at det opsparede overskud fra Virk A kan "bruges"?

Jeg har dette spørgsmål da jeg er nysgerrig om mit underskud i min egen virksomhed kommer til at påvirke den virksomhed jeg har med min forretningspartner. De to virksomheder har intet med hinanden at gøre og laver to helt forskellige ting.

Dbh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Eneste sambeskatning er, at begge lægges sammen på personlig skatteindtægt og når du bruger VSO skal det dække al din personlige virksomhedsindkomst. Vent på andre, men mig bekendt udregnes hæverækkefølge helt hver for sig i dem

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)