Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lån

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Jun 22
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har tilbage i juli optaget et privat lån til køb af en bil jeg fik synet i går til mit bilfirma, bilen skal så sælges i næste uge, i morgen skal jeg så betale nr. 2 afdrag,(første afdrag i august)

1: Kan jeg betale dette afdrag på min erhvervskonto, eller skal det være min privatkonto?

2: Når bilen er solgt, kan jeg så betale lånet igennem min erhvervskonto?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du personlig virksomhed kan du betale fra den konto du vil, men hvis lånet er taget privat, så bliver det jo bare som et udlæg i mellemregning i firmaet, ikke noget der går ind i drift og dermed skatteresultat

er det et ApS må det ikke betale privat lån

1 svarer på 2 -også . i personlig virksomhed er det mellemregning og ændrer ikke resultat - blot en privat hævning hvis du hæver fra erhverskonto - i aps må du slet ikke

Du er i øvrigt ude i noget hvor jeg da ville råde til en online bogholderhjælp inden du kan ende med noget skatterod for du forstår ikke rigtigt skat og ejerforhold helt synes jeg

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Jun 22
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John 

Tak for svar. Hvordan betaler jeg så lånet?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Dit private lån betaler du privat helt enkelt - men driver du personlig virksomhed kan du blande konto bare du ikke bogfører lån tilbage som udgift i firmaet når det er dig selv der betaler af - så er det en hævning fra firma til dig privat - i status som ikke påvirker resultat til skat - lidt som du så låner pengene af firmaet.
I alm enkeltmands er renten heller ikke skattefradrag i firmaet men privat i alle fald, hvis ikke du bruger VSO og det er du slet ikke klædt på til selv.

I ApS kan du ikke gøre andet end betale fra privat konto.

Du klarer ikke det der bogføring kan jeg mærke, du bør søge hjælp

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)