Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fakturanummer serie

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor normalt er det at man IKKE starter fra faktura nummer 1?

Jeg har ikke brug for at vide at man "bare kan bruge bogføringsservice" men jeg har brug for evt. en statistik for det.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Det tør jeg påstå der ikke findes en valid statistik for overhovedet. Hvem skulle samle de opysninger

Jeg TROR det er ret almindeligt at nystartede ikke vil have faktura 1 ud men starter højere i nummerserien, en har ikke statisk belæg Der er i alle fald intet galt i at gøre det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Jeg TROR det er ret almindeligt at nystartede ikke vil have faktura 1 ud men starter højere i nummerserien

Det samme mener jeg og min advokat... men Skat er af anden mening

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:

Cookie - John Hannover:
Jeg TROR det er ret almindeligt at nystartede ikke vil have faktura 1 ud men starter højere i nummerserien

Det samme mener jeg og min advokat... men Skat er af anden mening

lyder underliggt. Skat godkender normalt altid man starter med f.eks 10030 dag it frem for 1, bare man så holder nummerserien og får videre med 10031 og der ikke er tvivl om, at man måske har solgt noget uden nummer eller anden serie der ikke ses, inden

Hvor man starter tager de sig ikke af normalt - og man må også have flere serier hvis det er nytttigt, f.eks hvis man har to forskellige brancher - bare man så holder nummerrækkefølge derrfra

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:

Cookie - John Hannover:
Jeg TROR det er ret almindeligt at nystartede ikke vil have faktura 1 ud men starter højere i nummerserien

Det samme mener jeg og min advokat... men Skat er af anden mening

Hvad er Skats argument? Hvis det ikke er lovpligtigt at starte fra #1, så kan de da ikke konkludere at det i sig selv er bevis for manglende indberetning.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolai Lundgaard:

Niels Henriksen:

Cookie - John Hannover:
Jeg TROR det er ret almindeligt at nystartede ikke vil have faktura 1 ud men starter højere i nummerserien

Det samme mener jeg og min advokat... men Skat er af anden mening

Hvad er Skats argument? Hvis det ikke er lovpligtigt at starte fra #1, så kan de da ikke konkludere at det i sig selv er bevis for manglende indberetning.

Enig - ikke hvis de ikke har en grund da. Det jeg ved skat kan tænde på er hvis salg kommer MEGET sjældent og helt uregelmæssigt osv men jeg synes normalt der skal meget til - så der bør være en grund

Man må starte fra 3000 om man vil, man må bruge - og tegn - men fra man starter en nummerserie skal den være ubrudt uden spring og huller for året

Det gjorde bla.a at man ikke længere kunne bruge dag - dato + løbenr i fakturering, noget mange programmer kunne engang - uden år.

Du må også have flere nummerserier, hvis du f.eks har en blomster afd og en udstyresafd - så kan de hver have deres egen nummerserie men så må de to serier ikke ramme hinanden så samme nummer findes på 2 fakturaer. Det klares med f.eks A5 sifre i en og en B6 som siffertal 5 i en og 6 i en anden

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Jun 22
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvad andre gør hjælper dig ikke.

Du er nød til at forholde dig til årsagen til hvorfor skat mener det er en uregelmæssighed og evt. har foretaget et skøn.

Hvis der er fortaget ulovlige ting og/eller regnskabet er mangelfuldt vil det sikkert indgå i en samlet vurdering.

Og det TROR jeg ikke er sammenlignligt med fremgangsmåden i en virksomhed hvor alting er lavet lovligt.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)