Tips dig som vil ha dine ideer og deslige "copyright" I det tilfælde dette indlæg skulle være noget specielt eller der var indlagt et billede evt. i tekst form. Har jeg allerede copyright !
derfor vil jeg skrive:
copyright2006 pcbond
Dermed har jeg retten til dette indhold og evt vedlagte billede.
1. Nu gør jeg straks det....laver en kopi lægger det i en kuvert med min egen adresse ..går i postkassen og sender det til mig selv...vupti jeg får datostempel på kuverten + når jeg modtager den undlader jeg at åbne den.
Den dag den juridisk skal bruges i en tvist om plagiat har du kuverten som bevis og åbnes først i retten...
Så allerede i den stund du skriver har du copyright øjeblikkelig. |
Dato: 3/14/2006 6:03:16 PM Forfatter:pcbondSå allerede i den stund du skriver har du copyright øjeblikkelig.
Når du citere Mikkel deMibs fortælling om hvordan de gjorde i musikbranchen, bør du få styr på hvad copyright og ophavsret drejer sig om. Det giver ikke meget forklaring at snakke om copyright når vi ikke bor i USA - i Danmark har vi et tilsvarende koncept: ophavsret. Du har ophavsret på alt du fremstiller, såfremt det er tilpas anderledes/specifikt/udgør en kunstnerisk helhed - ikke fordi du skriver "copyright" noget sted.
Ideen med at sende det til sig selv er såmænd god nok, men er der tilfælde hvor den uåbnede konvolut så er blevet brugt? Er det overhovedet sikkert at domstolene vil se det som et bevis?...
Læs evt. om ophavsret her: http://www.ophavsret.dk/Ophavsret/ophavsretsloven.htm