Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Copyright på tekst og deslige....

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 10. Mar 06
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Tips dig som vil ha dine ideer og deslige "copyright"

I det tilfælde dette indlæg skulle være noget specielt eller der var indlagt et billede evt. i tekst form. Har jeg allerede copyright !
derfor vil jeg skrive:

copyright2006 pcbond        

Dermed har jeg retten til dette indhold og evt vedlagte billede.

1. Nu gør jeg straks det....laver en kopi lægger det i en kuvert med min egen adresse ..går i postkassen og sender det til mig selv...vupti jeg får  datostempel på kuverten + når jeg modtager den  undlader jeg at åbne den.

Den dag den juridisk skal bruges i en tvist om plagiat har du  kuverten som bevis og åbnes først i retten...

Så allerede i den stund du skriver har du copyright øjeblikkelig.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:29
Dato: 3/14/2006 6:03:16 PM Forfatter:pcbond
Så allerede i den stund du skriver har du copyright øjeblikkelig.

Når du citere Mikkel deMibs fortælling om hvordan de gjorde i musikbranchen, bør du få styr på hvad copyright og ophavsret drejer sig om. Det giver ikke meget forklaring at snakke om copyright når vi ikke bor i USA - i Danmark har vi et tilsvarende koncept: ophavsret. Du har ophavsret på alt du fremstiller, såfremt det er tilpas anderledes/specifikt/udgør en kunstnerisk helhed - ikke fordi du skriver "copyright" noget sted.

Ideen med at sende det til sig selv er såmænd god nok, men er der tilfælde hvor den uåbnede konvolut så er blevet brugt? Er det overhovedet sikkert at domstolene vil se det som et bevis?...

Tilmeldt 10. Mar 06
Skrevet kl. 19:39

Det er bevis nok.

Alene af den grund du har tidspunktet fra postvæsnet som uvildig dokumentation, dernæst indholdet i kuverten..... kontra den som kommer efterfølgende og påberåber sig indehaver af samme rettigheder. må jo stille med et bevis som vejer tungt, hvis man skal vinde rettighederne.

Og det må være noget der tidsmæssigt må kunne slå postvæsnets dato/tids stempel.

Mer enkelt kan det ikke gøres, beviset er gjort uangribeligt på rent jura sprog.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:55
Dato: 3/14/2006 7:38:58 PM Forfatter: pcbond

Mer enkelt kan det ikke gøres, beviset er gjort uangribeligt på rent jura sprog.

Bevis er sjældent uangribeligt. Jeg kan da snildt sende 20 tomme kuverter til mig selv i dag, og så når jeg engang får brug for dem, putte indhold i og lime dem til - sværer er det ikke, og det vil den anden part da også påstå at du har gjort. Hvis du har haft lidt at gøre med jura, bør du være klar over at ting sjældent er enkle og endnu sjældnere uangribelige.
Hvis du kan vise mig en retssag, hvor den slags bevisførsel har været tillagt afgørende betydning (eller bare betydning), ville det være interessant.
Tilmeldt 10. Mar 06
Skrevet kl. 22:08
Originalen !
Nu har jeg ikke gjort  besvær med "plat"  kopier på noget andre har lagt arbejde i ! og gjort mig fortjent til at blive gjort angribelig i en retsag.....

Men skulle jeg få behov så må jeg jo kontakte nogle her på amino og spørge til råds... "plat" så held og lykke .... men jeg betakker mig...

som en lektor i strafferet udtalte, af og til i forum sidder de mest håbløse tilfælde, lad os blive enige om en ting vi begge ligger i rendestenen, men jeg kikker imod stjernerne.

Det er ikke antallet af timer, du lægger i, der
tæller, men hvor meget du forstår i timerne, dernæste hvor meget livserfaring du har af  21 år.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:09
Dato: 3/14/2006 10:08:20 PM Forfatter: pcbond
Originalen !
Nu har jeg ikke gjort  besvær med ''plat''  kopier på noget andre har lagt arbejde i ! og gjort mig fortjent til at blive gjort angribelig i en retsag.....
Men skulle jeg få behov så må jeg jo kontakte nogle her på amino og spørge til råds... ''plat'' så held og lykke .... men jeg betakker mig...
som en lektor i strafferet udtalte, af og til i forum sidder de mest håbløse tilfælde, lad os blive enige om en ting vi begge ligger i rendestenen, men jeg kikker imod stjernerne.
Det er ikke antallet af timer, du lægger i, der tæller, men hvor meget du forstår i timerne, dernæste hvor meget livserfaring du har af  21 år.

Helt ærlig pcbond, så fatter jeg ikke ret meget af ovenstående - det er nok fordi at én af os ikke har fulgt med i forelæsningerne, men jeg tror ikke det er mig. Det kan da godt værer at du ligger i en rendesten - det er jo det fantastiske med trådløs intetnet, man kan være hvor som helst - men jeg sidder på 3. sal med udsigt over en park. Hyg dig dernede 

Jeg synes at mit scenarie fra sidste indlæg tydelig viser, hvorfor den metode ikke nødvendigvis er særlig holdbar juridisk. Hvis du mener stadig at kunne forsvare dit oprindelige indlæg er du velkommen, men prøv at skrive i lidt mere forståelig dansk næste gang... jeg magter ikke mere volapyk.

>af og til i forum sidder de mest håbløse tilfælde
Det med rendestenen er jeg som sagt ikke enig om, men ovenstående tror jeg vi er hjertlige enige om.

Tilmeldt 10. Mar 06
Skrevet kl. 08:58

Nu arbejder jeg ikke gratis så du må selv lede efter beviser og det jeg har læst indtil nu af dine indlæg...318 er af en blandet skuffe

som ikke får mig til at tror du er kommet langt fra 3G. Spar mig og andre med dine gætterier hvem der har copyright på det man har bevis på.  Dine  platte svar i det her indlæg er noget du har fundet på madpakkens papir fra Vestre fængsel. - til din orienterng er det en dommer som afgør beviset...og ikke en 21 årig her i forum.

Hvad blir det næste fra den trådløse forbindelse.
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:14
Dato: 3/15/2006 8:57:30 AM Forfatter: pcbond

Spar mig og andre med dine gætterier (...) Dine  platte svar i det her indlæg er noget du har fundet på madpakkens papir (...) ikke en 21 årig her i forum.

Hej pcbond

Vi, som har været med på amino i nogen tid, kender Tommy som en seriøs debatør.
Det er rigtigt, at han lod sig provokere af din snak om rendestenen. Alligevel behøver du ikke overfuse ham og være nedladende.
Normalt holder vi en "pæn" tone herind, hvilket er med til at gøre det til et rart sted at være.

Du anklager Tommy for at komme med gætterier.
Jeg vil tillade mig at gætte på, at din egen beskrivelse af bevisførelse i ophavsretsager også er et gætteri?
Jeg synes faktisk, Tommys anfægtelse af gyldigheden af din bevismetode lyder plausibel.
Jeg tror faktisk, der skal være tale om et anbefalet brev, for at metoden vil fungere i en retssag.
Men jeg er ikke jurist, så min holdning er også rent gætværk.

Mine to budskaber med denne besked er altså:
1. Tommy er OK
2. Gå efter sagen - ikke manden.

mvh Hans

Fra Tølløse
Tilmeldt 26. Jan 06
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 09:21
Well spoken, my friend - 100% tilslutning!

Professional Quiz Services - 1st-Quiz.com

Tilmeldt 10. Mar 06
Skrevet kl. 10:50

Jeg holder mig til fakta.....og hvis du lige læser nogle af mine indlæg vil du ret hurtig se hvad mit bagland består af i form af partner i min dagligdag, så ønsker man rådgivning i 1500-2000 kr/timen kan man mail direkte.

Jeg forstod ret tydlig din besked og hvem du mener der er seriøs debatør taler du vel for egnen regning, og dit niveau. Fair det.

Min tråd  var et "gratis" tips som har båret vand - derfor kom det .... det var ikke ment som genstand for en gang skolebræk.
nogen som betvivler "postdanmark" laver plat på datostempel. - hvornår er det blevet konstateret - vil godt lige høre om den dommer som har anfægtet det. Alt andet er afprøvning af hamp i skolestadiet.

Men nu ved man da standarden her i forum, bytte bytte clips....ikke flere indlæg herfra.
Side 1 ud af 2 (13 indlæg)