Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler fødevarer (chokolade)

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 13. Sep 22
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej jeg har simpelthen ramt en mur med de regler på produktionsområde chokolade. Fvst sender mig blot utallige lov tekster og dem fatter jeg hat af…
Hvor kan jeg læse eller få vejledning til området?
Det er jo insane med alle de regler
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

LouiM:
Fvst sender mig blot utallige lov tekster og dem fatter jeg hat af…

Du er jo ret uspecifik med hvad det er du vide, import, fødevareproduktion eller  kun salgsalg ?  Så det er altså lidt svært at hjælpe dig.

Iøvrigt har fødevarestyrelsen nogle vejledninger.

LouiM:
Det er jo insane med alle de regler

Tjan det handler jo om fødevare sikkerhed, så måske ikke helt insane. 

Tilmeldt 13. Sep 22
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Fødevaren har lovtekster ja … thats it!
Jeg skal sidde og læse eu direktiver simpelthen…
Jamen søger viden om %af kakaosmør farve … krav til ingriediensliste mm (også ren lovtekst)
Div afgifter udover chokolade afgift ved købt af ren chokolade… fx skal jeg seriøst veje hver stk med indhold som de skriver i lovtekst? Og hvordan man udregner % af ens fyld.. fx en bonbon med vaniljeganace og en frugt gelé… skal jeg veje hver enkelt klat jeg kommer i mine bonbons? Jeg finder deres vejledninger dybt mangel fulde og de kan ik engang svare på disse spørgsmål
Tilmeldt 13. Sep 22
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja sikkerhed frem for alt men reglerne er helt anderledes ved ordet kage produktion… så snart chokolade er hoved bestanddel er reglerne så komplekse at flere chocolatier har opgivet i dk
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

LouiM:
Div afgifter udover chokolade afgift ved købt af ren chokolade… fx skal jeg seriøst veje hver stk med indhold som de skriver i lovtekst? Og hvordan man udregner % af ens fyld.. fx en bonbon med vaniljeganace og en frugt gelé

Du er lidt gal på den, for fødevarestyrelsen har intet at gøre med punkafgifter, det håndteres af SKAT

https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2021/1446#P22 

Tilmeldt 13. Sep 22
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja men det ogsp en del af konceptet produktion
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

LouiM:
Ja sikkerhed frem for alt men reglerne er helt anderledes ved ordet kage produktion… så snart chokolade er hoved bestanddel er reglerne så komplekse at flere chocolatier har opgivet i dk

det virker lidt til at du blader fødevarelovgivning sammen men SKATs regler om punkafgifter. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

LouiM:
Ja men det ogsp en del af konceptet produktion

Forstår ikke hvad du mener.  Du bliver nødt til at skrive så vi andre forstår hvad du mener. 

Du skriver at d ikke forstår fødevarelovgivningen, men du snakker om afgifter?

Tilmeldt 13. Sep 22
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :
De afgifter fra skat er ved import og export… jeg skal betale sukkerafgift af en produktion fx og vanilje også sågar om det skat eller fødevaren er et fedt faktum er jeg søger reglerne når man skal producere og ikke lovtekster som almendelig ikk kan læse
Tilmeldt 13. Sep 22
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :
I en produktion skal jeg udregne procenter af brig af farve da eu har lavet lov herom… men ingen steder fremgår der hvor mange procenter osv… jeg skal også veje hver stk chokolade og heraf betale en afgift… og jeg skal have styr på procenterne af fyld mm men det jeg søger en guide til hvordan man opfylder disse eu krav… samt de sær regler der er fra fødevaren om chokolade … det eneste dd sender er lovtekster og dem forstår jeg ik
Side 1 ud af 2 (20 indlæg)