Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tyggegummi automat - regler

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Sep 22
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Min søn på 11 år vil gerne prøve at tjene lidt ekstra lommepenge og er kommet på den ide at “investere” i en tyggegummi automat. Hvor man smider 2 kroner og får er stort tyggegummi.
Vi har fået en aftale i hus med en lokal restaurant hvor han gerne må stille den ved indgangen.
Vi vil nødig gøre noget forkert, så jeg vil køre herinde om hvad vi skal undersøge og hvilke regler der skal overholdes.
Jeg har forsøgt at Google mig frem til nogle svar, men det virker som en meget kringlet opgave.
Må han godt blot stille maskinen og se indtjeningen som ekstra lommepenge, eller skal vi registrere det nogen steder?
Hører tyggegummi under madvarer og skal det derfor søges om tilladelse?

Jeg håber virkelig nogen herinde kan hjælpe os, da jeg virkelig gerne vil støtte ham i dette og gøre mit for at han får succes med det.


Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 02:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Han må ikke som under 18 tage ansvar for driften af en lille virksomhed som han gør. Ansvar for ulykker med maskinen eller indholdet og alt det andet, så det må være dig der stiller den op og taqer det fulde ansvar. Forretningen der tillader opstilling vil også have et direkte ansvar overforbrugere - hvis maskinen klemte en finger, tyggegummiet havde mug pletter eller indeholdt farlige stoffer og og og

Du kan i praksis sagtens sige til sønnike at det skam er hans og give ham overskuddet efter skat


Der skal føres regnskab der skal gemmes i 5 år med bilag og du skal så beskattes af overskuddet. Du kan ikke lønne din søn som udgift for at føre overskuddet over til ham.

Jeg kender ikke  regler for evt godkendelse af tyggegummiet osv - fødevarestyrelsen er i så fald dem du skal kontakte

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)