Alle de steder jeg handler er alle priser skjult til du er logget ind det vil sige hvis du er privat kunde kun kan se Vejledende pris, og på den måde ikke kan se hvad en give forhandler køber dem ind til alt anden vil jeg ikke have med at gøre.. da det ikke vedkommer hvad jeg som forhandler tjener på give vare.
Jeg det vil jeg nok klart anbefale at dem som forhandler kan se deres pris og er det en privat kunde kan de se vejlede pris eller hvad du nu vil sælge til dem..
også når det er forhandler skal du jo også kunde eks moms og inkl. moms.
I min optik kan du ikke nøjes med bare at lave en indgangsportal på din frintpage hvor B2B kan logge sig ind og se specielle priser.
Du bør gribe det rigtig an fra start og lave købsoplevelsen målrettet dine kunder og her også med flow hele vejen gennem din shop.
Erhvervs kunder vil ikke se B2B produkter og B2C smutter hvis de får præsenteret B2B produkter. De 2 grupper betaler også på forskellig vis og der er forskel på nyhedsmails.
Som B2B kunde hos dig vil jeg ret hurtigt smutte igen hvis alt jeg så var Gardena, Wolfgarten og andet, mens en B2C kunde jo ikke orker at se på Gardena robotter til 20.000,- + samt Stiga havetraktor med klippebord til 50.000,-+
Derfor skal din shop tilpasses kunden med det hele og der bør laves en strategi for dine målgrupper.
Du kan godt benytte samme side, men ville nok som det første, lade kunderne mødes af en Privat eller Virksomhed ting/popup eller andet.
Så kan du tilpasse universerne til den rigtige målgruppe og derved også segmenterer permissions til efterfølgende kontakt.
Hvsi man som vælger privat, så kan man se de normale udsalgspriser og de produkter som er tilpasset det segment. Hvis man vælger Erhverv så kan man se de produkter som er tilpasset disse, men før man kan få priser for erhverv, skal man oprettes som kunde med CVR. nummer.
Så laves flow hele vejen gennem systemet til begge grupper samt de betalingsløsninger og andet som er relevate.