Jeg ville nu foretrætte en udspecificeret prissætning. Det kommer selvfølgelig an på om der er mulighed for kunden at fravælge følgende, altså kontant betaling og afhæntning af varen.
Er ekspeditions gebyret fastsat pr. vare eller pr. fakture kan kunden jo se fordel i at bestille flere vare på samme tid.
Der er ikke noget der er gratis i denne verden og ens omkostninger skal følge prisen - hvis du kan se et markede, også rent tidsmædsigt, hvor du får "direkte" kontakt med kunden er der jo stadig folk der foretrækker denne form. Danskere elsker jo at spare penge.
Svært at sige, men der er fordele og ulemper ved begge.
Hvis du gerne vil gøre kunden opmærksom på, at der er andre omkostninger ud over varens reelle pris, vælger du eksempel 1. Det kan gå når prisen på varen er væsentlig større end gebyrerne, men hvad nu hvis det var en vare til 30 kr.? Så er det lidt surt som kunde at få lagt gebyrer oveni, der forøger prisen med en faktor 4, og i såden et tilfælde er eksempel 2 nok bedre.
Som du lister det op her kan det måske nok virke lidt i overkanten og jeg ville nok vælge en middelvej. Lægge nogle af omkostningerne oven i prisen og resten udspecificeret.
2 GB Gratis Online Backup på www.bzcure.dk Be secure with bzcure.
Du kan med fordel opkræve varens pris + direkte forsendelsesomkostninger (dvs. porto). Hvis du udspecificerer portoen, og skriver den er ex moms (det skal fremgå af fakturaen), sparer du en del momskroner.
Desuden, er det såvidt jeg ved, ulovligt at opkræve større kreditkortgebur, end der reelt er(altså min 1,14 kr eller 2% af beløbet - det er nok ikke de rigtige tal, men du kan selv undersøge dem)
Men ja fjerngebyrene og lave et punkt der hedder forsendelse eller sådan noget. Der er fordele og ulemper ved de to forslag, hvis du er registreret på edb-priser eller lign. er forslag 1 bedst for dig.