Jeg har fået muligheden for at bo i udlandet i den forbindelse skal jeg have afklaret nogle ting. 1. Kan jeg flytte min webshop til Tyskland i et tysk selskab? Bliver jeg stadig beskattet i Danmark, når jeg er flyttet og lukker mit aps her? 2. Hvordan får jeg afregnet moms? Mine kunder er udelukkende danske og mit selskab er tysk, hvordan betaler jeg så den moms til den danske stat? |
1 ja hvis du flytter fra DK så bliver du havelågebeskattet af dine værdier. Er din webshop personlig virksomhed kan den ikke flytte men skal i princip sælges ind i en ny tysk virksomhed/selskab, er den et dansk ApS kan det forsætte med dansk adresse men så får du dansk skat så det skal du nok - lukke ned og afslutte og betale skatten og så stifte nyt
2 Hvis du driver en virksomhed med udelukkende danske kunder vil du hurtigt være pligtig at MOSS registrere den tyske virksomhed og dermed være dansk momsregistreret - men det afhænger af samlet salg - er det helt småt, vil du skulle lægge tysk moms på til de danske kunder vor varer (ydelser vil kræve dansk momsreg fra start)
Du kan med fordel tale med en skattekonsulet så du ikke får rodet med dobbeltbeskatning og får beregnet havelågeskatten når du endeligt ved hvornår du fraflytter
Bent Zimmermann skattekonsulet kan du google og hilse
vh John Hannover